Babykleding maten

Hoi Allemaal,
Ons zoontje gaat waarschijnlijk met 34/35/36 weken geboren worden.. hebben jullie tips kwa kledingmaat, ik weet dat als ze in de couveuse moeten ze geen kleertjes of alleen een rompertje etc. Aan hebben, maar het gaat me echt om de "echte" kleertjes, welke maat zouden jullie meenemen?

Mijn dochter kwam met 35 weken en had 1 week lang maat 50 en toen al 56. 
Ligt helemaal aan het kindje. Ik zou denk ik vooral voor 50 gaan en voor de zekerheid maat 44 1 pakje achter de hand. Mocht je kindje erg klein zijn nog, kun je altijd meer bij (laten) kopen.

Ik zou ook vooral voor 50 gaan en dan 2 pakjes 44 ofzo. Want als hij waarschijnlijk toch een poos in de couveuse ligt, heb je niks aan die kleertjes die periode! En 50 passen ze al vrij snel hoor, eventueel een keertje omslaan.

Hoi,

Ik zou weinig kopen van 44 en 50, je hebt zo wat bijgekocht en mits ze zichzelf niet onder poepen kan zo’n romper ook makkelijk meerdere dagen aan. Als ze geboren is kan je dan de juiste maat gewoon bijkopen wat je nodig hebt.
Online is dat zo bezorgd en de Hema heeft ook altijd genoeg hangen. Als je een partner of ouder hebt die snel wat bij kan kopen heb je aan 2 a 3 rompers per maat echt zat voor na de bevalling. Zonde om te veel geld uit te geven zolang je baby er nog niet is.

Mijn dochter is met 40+1 geboren, was 3048 gram en 50 cm. Ze heeft vanaf begin maat 50 gedragen maar was behoorlijk ruim in het begin. Nu (6,5 week oud) past ze alles nog steeds, het begint nu langzaam wat aan de krappe kant te worden.
Voor een kindje dat met 35/36 weken wordt geboren zou ik dus zeker maat 44 kopen!

Alle 4 mijn kids zijn met ruim 3500gr geboren en hebben toch wel enkele weken in maat 50 gepast. Ik zou dus zeker wat pakjes 44 halen en misschien alvast wat 50

Wat Marieke zegt is helemaal waar. Kleertjes heb je zo besteld en de volgende dag in huis. Ik ben nu zwanger van de 3e en ga amper iets kopen van tevoren. Zodra de baby geboren is, heb je meeeeer dan genoeg tijd in de kraamweek om wat online te shoppen. Juist leuk, heb je nog wat te doen die week haha.

En wat iedereen zegt qua gewicht is zoooo verschillend, dat weet je gewoon niet van tevoren! Sommige kindjes worden met 40 weken geboren met een gewicht van 3200 gram, anderen met ern gewicht van 4400 gram. Dat weet je echt niet van tevoren.

Mijn beide dochters wogen 4665 (met 40.0) en 3995 (met 38.5) dus flinke dames terwijl ik niet eens zo groot ben. Ze konden direct maat 56 aan.

Je weet van tevoren gewoon echt niet hoe groot je kindje gaat zijn, dus koop gewoon heel weinig en bestel lekker online bij! Sowieso groeien ze er mega snel uit in het begin en kunnen ze (zeker in de couveuse) met gemak 2 dagen dezelfde romper aan. Aan- en uitkleden veroorzaakt heeeel veel stress bij ukkies, zeker bij kindjes die te vroeg geboren zijn. Dus ga alsjeblieft niet teveel priegelen met verschillende kleertjes. Dat is het echt niet waard voor je kindje.

Terug
Bovenaan