babykleding wassen

Hallo,
Gaan jullie alles met neutraal wasmiddel wassen voor de baby? Zo ja hoe lang?

Ik twijfel....
Mijn moeder heeft nu alles gewassen wat van haar en mijn schoonmoeder was maar gewoon met wat zij altijd gebruikt. Ik verwacht geen allergische reactie. Maar als ik ook alles gewoon was wat i ik nog heb liggen aan kleding... en er komt wel een allergische reactie dan hebben weer niets om die kleine aan te trekken. Want als het d dan eerst moet wassen en aan de lijn drogen duur dat in februari wel minimaal 12 uur.

Liefs
 
Ik heb voor de eerste alles met neutral gewassen. Bij de tweede heb ik het gewoon gewassen met wat ik altijd gebruik. En met een beetje geluk heb je wel goed droog weer buiten. Ik heb de babywas 2 keer midden in de winter buiten gedroogd. Lekker oostenwindje en het is zo droog. Hahahahhah. Wees niet te bang voor allergische reacties. Dat loopt meestal wel los.
 
Ik en mijn man zijn beiden nergens allergisch voor. Hij zei al als weer nu alleen de maat 50/56 met neutraal wasmiddel wassen en de rest met hetzelfde als wat wij gebruiken... dan ben je de eerste maand zeker. Want als de baby lekker aan het buidelen is en je legt je eigen badjas er overheen komt het ook in aanraking met...
De kraamzorg probeert vanaf dag 5 wel met hetzelfde te wassen en niet meer apart. Dus dat scheelt ook al. Dat is ook onze wens.
 
Ik heb het bij de oudste en deze twee niet gedaan! Gewoon eigen wasmiddel.
Wat supertje ook zegt, niet te bang zijn voor allergische reacties.
Ik ben dan ook van mening hoe schoner je leeft en je kindje voor alles afschermd hoe meer risico je hebt op allergieen..
Dan kan het nl ook geen afweerstoffen opbouwen.
Allergie kan ook op gebouwd worden en pas na tien jaar opvlammen.
Niet te veel mee bezig zijn!!
 
Nooit met ander wasmiddel gewassen terwijl ikzelf als kind alleen tegen robijn kon, nu nergens last meer van en gewoon huismerk.
Je hebt niet veel wasmiddel nodig, even een kort handwasje draaien en de kleertjes zijn schoon genoeg.
Ik begin nog niet want anders hangt het weer zo lang in de kast dat de frisheid er weer vanaf is.
 
Ik was gewoon de babykleertjes straks met gewoon wasmiddel en gebruik geen wasverzachter. Kan verder geen kwaad. Niet alle baby's zijn allergisch hoor! Heb ik ook zo bij de eerste gedaan en hij heeft verder geen huiduitslag gekregen. Gewoon niet zoveel wasmiddel in de wasmachine doen bij elke wasbeurt, een klein beetje is al genoeg.
Succes!
 
Terug
Bovenaan