Babykleding winter in draagzak

<p>Hoi iedereen! Wie heeft er gouden tips voor soort kleding voor de baby die naar buiten gaat in de draagzak in de winter nu.</p><p>We brengen onze kleine namelijk drie keer in de week in de draagzak naar de opvang, maar het is zo’n gedoe met aankleden en vraag me steeds af of we dat wel goed doen. Hij heeft altijd koude beentjes en voetjes maar van boven is ie heel warm.</p><p>wat we nu doen is vaak:</p><p>- rompertje lange mouwen</p><p>- kniekousjes</p><p>- broekje</p><p>- extra paar sokjes voor warme voetjes</p><p>- krabwantjes voor beetje warme handjes</p><p>- jasje met bontje binnenin en capuchon</p><p><br />vraag me af of het niet makkelijker of beter kan. Dus graag tips ???</p>

Het bovenlijfje blijft wel warm door de lichaamswarmte die hij van jullie krijgt. Wat voor soort broekje heeft hij nu aan? Mijn beiden kinderen zijn ook in de winter geboren en droeg ik altijd onder mijn jas zodat ze lekker warm bleven dus ook de beentjes 

Wat je kunt doen is een maillot aantrekken onder zijn broekje. Ik doe dat ook bij ons zoontje als het echt koud is buiten met de draagzak. Bij de opvang kun je die vervolgens meteen weer uitrekken (want anders is het wel erg warm). Hij krijgt bij ons dan ook nog slofjes aan.

Google eens naar Kumja. Ik heb er een en vind het ideaal. Ik doe mijn kindje alleen een jasje aan en verder zit hij dus onder mijn jas. Lekker warm voor z’n beentjes ook. 

Ik draag ons kindje ook onder mijn eigen winterjas, gewoon een normale jas 1 maatje te groot. Ik trek haar alleen een mutsje aan en ze wordt verder super warm van mijn lichaamswarmte.
Bij mijn man past ze gewoon in zijn eigen jas.
Helemaal geen gedoe met omkleden ☺️

Ik doe zelf een warme trui aan en dan mijm zoontje in de draagzak over mijn trui. Hij krijgt dan een warm jasje aan en slofjes en de capuchon van de jas op.
Vervolgens doe ik mijn jas aan die dicht kan tot waar de draagzak begint. Zo zitten zijn benen, voeten en armen + handjes onder mijn jas.
Mijn sjaal om mijn nek dus die kan ik evt nog over de draagzak doen als ik denk dat hij het koud zou krijgen. En terug kan ik gewoon mijn eigen jas dichtdoen en sjaal om ;)

Ik heb op marktplaats een draagjas gekocht, met inzetstuk waar de baby in past. Ze krijgt dan alleen een muts op en slofjes aan en bij harde wind een colsjaaltje om (soms waait het er een beetje bij in). Ideaal. Het inzet stuk kun je er zo weer uitritsen, zodat het dan een normale jas is. Handig als je direct door wil naar je werk, winkel etc. Geen gedoe met omkleden van je baby.
(En voor het geval je nog kinderwens hebt, je kunt de jas ook prima als zwangerschapsjas gebruiken). Mocht je niet van tweedehands kleding houden, kijk dan eens op bonprix.

Hoe ver is de opvang wandelen? Onze dochter hoeft maar een minuut of 5 buiten te zijn, wij trekken haar een jasje aan met capuchon en extra sokjes, onze eigen jas open over de draagzak, zodat haar handen en voeten er redelijk onder zitten. Beentjes worden wat fris, maar niet echt koud. We hebben ook een skipakje (Columbia), waarbij de mouwtjes en pijpen dichtgemaakt kunnen worden dmv een omslag, bij hele koude dagen doen we dat, al zijn de pijpen dicht wat strak als ze in de draagzak zit, dus daar doe ik dan een paar sokken over en niet dicht.

Terug
Bovenaan