babykleding

Hallo!
Ik kom van het zwangerforum en ik verwacht elk moment een kindje.(ben 41 weken)Nu heb ik even een vraagje. Als het kind zo ´n 7 a 8 pond is bij de geboorte past hij dan wel maat 50/56 van kleding/luierpakjes?

groetjes mij
 
Mijn dochter was 4150gram bij de geboorte en heeft de eerste maand wel 56 gedragen. Ze had ook 1 pakje in maat 50, maar dat paste ook maar net aan. Het ligt ook een beetje aan hoe het valt, de ene maat 56 valt groter dan de ander. Ze is nu 2 maanden en draagt maat 62.
 
Het is echt heel verschillend bij welke winkel/van welk merk je het koopt. Mijn dochter was 3995 gram en die paste wel makkelijk in de maatjes 50 die ik had. Wel was ze er snel uitgegroeid, maar dat is in het begin bij alle kinderen zo natuurlijk.
Mocht je het niet erg vinden je kindje wat te grote kleertjes aan te doen, dan kun je ze beter iets groter kopen, maar ik vond het in het begin wel leuk als ze er niet in verzoop...
Heel veel succes met de bevalling en veel geluk met je kindje!!!
 
Mijn dochter was bij haar geboorte 4.400 kg. en paste in de kleertjes van 50/56 en nu nog (inmiddels weegt ze 5kg en is ze 1 mnd oud). Maar af en toe moet ik nu overstappen naar maatje 60. Gewicht wil weinig zeggen. Wij dachten dat we een flinke baby zouden krijgen en dat viel toch wel mee (ondanks haar geboortegewicht!). Een goede en voorspoedige bevalling gewenst !
 
Onze zoon was 4500 gram en stevog qua postuur, toch pastte hij in het begin wel in 50/56. Deze maat heeft die ongeveer een maandje aangehad.
Inmiddels is 'ie bijna 7 maand, ruim 9 kilo en in maat 74
 
hoi anoniem,
de maat hangt samen met de lengte van je kindje (dus niet met gewicht). Maat 50 is dus voor kindjes van ong. 50 cm.
mt 56 is dus voor ong. 56 cm. enz enz.

De meeste kindjes passen dus de kleine maatjes wel. Verwacht je een groot kindje dan is mijn advies om wat meer richting mt56 te gaan.
Overigens ligt het ook aan de verhoudingen. Mijn zoontje was 52cm. bij zijn geboorte, maar had in verhouding lange beentjes. Daarom pasten de broekjes hem minder goed dan de bijpassende truitjes. Nog een laatste tip: kleertjes/ broekjes waar de voetjes aanvast zitten, of pakjes aan een stuk (bijv. zgn. boxpakjes), passen ze over het algemeen ook minder lang. Zeker als ze een lange rug hebben of juist lange benen.

succes met je bevalling
groetjes Marijke
 
onze zoon was ruim 9.5 pond en 55 cm lang, ik had gelukkig niet al te veel kleding van maatje 50 gehaald omdat ik er wel een beetje rekening mee had gehouden.
Het ligt er denk ik gewoon aan hoe groot je kindje is, ik doe kleding aan van 56/62 en hij is nu 2 1/2 week oud.

Succes met je bevalling.

monique
 
Terug
Bovenaan