Babykleertjes wassen

<p>Goedemorgen,</p><p>met bijna 35 weken begint de nesteldrang verder toe te slaan en  hoog op mijn to do lijstje staat het wassen van alle babyspullen... nu hoor/lees ik verschillende adviezen en ben daarom benieuwd... waarmee wassen jullie de babyspulletjes? Ik heb gelezen dat Neutral wasmiddel het beste is maar dat lijkt me best een gedoe met onze eigen was... Maarja... als dat inderdaad het beste is dan doen we dat uiteraard. Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Ook over het gebruik van wasverzachter. Ik hou ervan als mijn was lekker zacht is dus overweeg Neutral wasverzachter te kopen of iets anders zonder parfum... of kunnen baby’tjes daar ook op reageren? De kraamverzorgster die de intake deed adviseerde namelijk geen wasverzachter te gebruiken. </p><p>Dan tot slot: wassen jullie ook alle knuffels en dekentjes voor gebruik?</p><p> </p>

Knuffels heb ik niet gewassen. 
Dekentjes, kleertjes wel allemaal. 
Met neutral. Gebruik zelf ook het liefste wasverzachter bij de kleren maar ik doe het bij de baby kleding en dekentjes enzo maar niet. 
Als ik te weinig kleertjes in de wasmachine doe van bijv 1 kleur dan duw ik er gewoon onze kleding bij en was ik die ook met neutral. Ga geen wasmachine draaien voor 3 blauwe of zwarte stukjes mini kleding ? dan doe ik uiteraard wel geen wasverzachter erbij. 
Alleen als ik de grote mensen spullen was. ?

Ik heb alles gewassen met wasmiddel van ons zelf. Gewoon, zoals onze was ook gewassen wordt. Ik had mezelf voorgenomen dat ik bij een evt reactie alles zo nog een x uitgewassen had met Neutral. 
Wasverzachter gebruik ik nooit, dus nu ook niet gedaan. 
Wel de knuffels en echt alles wat gewassen kan en mag worden werd gewassen voor gebruik! 
Succes! 

Wij gebruiken neutral wasverzachter ook voor ons zelf. Ik kan ook niet tegen parfum.
Dus die gebruiken we ook voor de babykleertjes. De kraamzorg vond dat ook goed. Het gaat puur om de parfum. 

"puur" wasmiddel van de ah is ook prima en een stuk goedkoper. Was de tip van onze kraamhulp. 

Ik gebruik ook neutral en geen wasverzachter, mijn zoontje heeft een erg gevoelige huid met eczeem, maar mijn dochtertje heeft een heel andere huid en kan wel tegen andere wasmiddelen (op het kdv gebruiken ze voor de slaapzakjes geen neutral en dat gaat goed bij haar). Al onze kleren gaan met neutral, ik heb geen ander wasmiddel meer in huis. Bijna alle babykleding gaat ook in de droger, dat is dus altijd zacht. Mijn kindjes gaan alleen wat sneller door naar de volgende maat ivm evt krimpen.
Ik denk dat wasverzachter van neutral ook best kan, ga ik ook maar eens proberen. 
Knuffels was ik alleen als ze vies zijn. Heb ik niet voorgewassen. Dekentjes wel. 
Baby reus schijnt ook goed te zijn. 

Ik heb AH Puur wasmiddel zonder parfum etc gekocht, en ben van plan om alles te wassen dat in de wasmachine mag :) Wasverzachter enzo gebruikte ik toch al nooit, dus daar hoef ik ook niet over te twijfelen nu. Ik ben ook van plan om straks gewoon onze eigen was ook met dit wasmiddel te wassen als het zo uitkomt. Als er niet genoeg babykleertjes zijn om een trommel te vullen, vind ik het zonde om er niet wat meer bij te stoppen! Als het alleen onze eigen spullen zijn, gebruik ik ons gewone wasmiddel...

Hier bij beide kinderen altijd ons eigen wasmiddel gebruikt, echt onnodig om alles voor de baby altijd apart te wassen, dan ben je noot klaar met wassen haha. Als ze een reactie hebben kan je natuurlijk meteen overstappen, hier echt nooit last van gehad. Na een klein paar maanden ook weer wasverzachter gebruikt omdat onze zoon gelukkig een hele goed huid heeft en hier niet op.reageert. maak het jezelf vooral niet moeilijker dan nodig zou ik zeggen! 

Terug
Bovenaan