Babykleertjes wassen

<p>momenteel ben ik 30 weken zwanger en wil ik beginnen met het wassen van mijn babykleertjes.</p><p>maar wat is nu juist en wat niet? Ik heb gehoord geen wasverzachter.. voor mezelf gebruik ik dit juist altijd iets teveel zelfs haha! </p><p>Daarom heb ik besloten om de babykleertjes apart te wassen. Iemand tips? Welk wasmiddel te halen en welke wasverzachter misschien wel mag voor babys? Newborn? </p><p>Bedankt alvast!</p><p> </p>

Ik heb Wasmiddel van Neutral! Hier zit geen parfum in. De baby huid is zo gevoelig dat sommige babys niet goed tegen parfum kunnen dus vandaar dat ik neutral heb gehaald. Inderdaad geen wasverzachter.
Hoe doen jullie dat met welke kleuren bij elkaar?! Vind 't zo lastig.. 

Ik heb alles gewassen met Neutral (witte en gekleurde was). Eerst de kleertjes een paar uur in koud water laten weken (op kleur) zodat ze niet krimpen na de eerste keer wassen (vooral bij katoen is dat belangrijk). Felle kleuren deed ik in een apart emmertje om te zien of het niet af zou geven. Let vooral op fel roze en donker blauw. Ik heb er twee dingen uit kunnen vissen waarbij het water dus roze kleurde. Zo blij dat dit niet in mijn wasmachine gebeurde! Dan had ik meteen een hele lading kleding verpest! Het waren een spuugdoekje en een mutsje die ik had gekregen (volgens mij van de Zeeman of de Wibra) en moet eerlijk bekennen dat ik die dus weg heb gegooid... Daarna alles op 30 graden gewassen en laten drogen aan een rekje. Vervolgens gestreken zodat het steriel is. Natuurlijk wel alleen kleding van materiaal dat je mag strijken!

Hier een kleintje en 1 onderweg. Ik ws de kleertjes altijd met onze eigen was mee met gewoon wasmiddel (geen wasverzachter) en kan prima! ?

Ik ben nu 30 wk en heb de kleertjes gewassen met ariel baby en ariel sensetive.. gesorteerd op kleur.. en geen wasverzachter. ik gebruik normaal ook altijd was verzachten dus daarom ariel gehaald zodat er nog wel een lekkere geur aan. kleertjes zit

Ik gebruik “puur” van Albert Heijn.. is wat goedkopen... en ik gebruik wel wasverzachter .. je kunt even Googlen op wat kan. Ik heb volgens mij robijn sensitives die is ook hypo allergeen. Je hebt bepaalde merken wasverzachter die wel kunnen. Ik strijk ook zo heet mogelijk. 

Terug
Bovenaan