Babykleertjes

Hallo dames in blijde verwachting,

Ik ben nu 23+5weken zwanger. Wij hebben al heel veel babykleertjes gekocht. Nou is mijn vraag hoe ik de kleertjes het beste kan wassen en met welke wasmiddel. Ik krijg zoveel verschillende adviezen de een zegt op de hand wassen en de ander zegt gewoon in de wasmachine. Hopelijk kan iemand mij hiermee uit de brand helpen want ik wil nu zo langzamerhand een begin maken voordat ik strax te moe ben.

Bolle Buik
 
Jee nooit over nagedacht.
Wat in de wasmachine kan gooi ik straks gewoon in de wasmachine (in de meeste kleertje staat wel hoe ze het beste gewassen kunnen worden) en wat masmiddel betreft. Ik gebruik gewoon een klein beetje van mijn eigen wasmiddel.

Als de kleine er eenmaal is, denk ik er al helemaal niet meer over na. Het moet gewoon gewassen.

Succes er mee.

Miep

PS: wat zou behalve dat het materiaal alleen op de hand mag, een reden zijn om alles met de hand te wassen?
 
hoi dames,

alles kan gewoon in de wasmachine hoor, alleen goed oppassen met een wasdroger. Dan kan er nog el eens wat krimpen.

Verder lekker doen zoals je het zelf graag wil hoor.

liefs Hester

 
hoi Manky,

Nee hoor, in princiepe was je het gewoon hetzelfde als je eigen kleren, maar inderdaad geen wasverzachter.

Als je niet wil dat er iets verkleurd, kan je ook een scheut azijn in
het wasverzachterbakje doen, dat helpt en is niet schadelijk.

liefs Hester

 
Ik kreeg als tip om het wasmiddel "neutral" te gebruiken, is anti-allergisch.
Zonder wasverzachter, want dan neemt de kleding niet zoveel vocht meer op, zei men.
 
Ik was alle kleertjes van mijn zoon gewoon met vloeibaar wasmiddel, zonder wasverzachter. En alles wat in de droger mag, gaat er ook gewoon in. Je moet gewoon net als bij je eigen spulletjes goed op de wasvoorschriften kijken en je daaraan houden. Je moet er wel rekening mee houden dat het vaak wel wat extra krimpt als je het in de droger doet.
 
Terug
Bovenaan