babykleertjes

wat hebben jullie allemaal ingeslagen?
ik vind het erg moeilijk, lange mouwtjes en ook korte mouwtjes?
hoeveel kleertjes van welke maat?

erg hoor, heb al 2 kids maar weet t gewoon niet meer hahaha

ja ik vind dit ook zo lastig!
Ik had maandag een gesprek met iemand van de kraamzorg en die gaf aan dat je 6 rompertjes, 6 truitjes en 6 broekjes moet hebben van maat 50/56 en maat 62/68. Dus ongveer 3 per kleding stuk per maat.
Mij lijkt dat nogal weinig. Maar dit schijnt echt genoeg te zijn. Vooral omdat baby's zo snel uit de kleding groeien en je ook veel krijgt in je kraamtijd.
Ik vind het ook lastig of ik dingen met korte mouwen en/of met lange mouwen moet kopen. September en oktober zijn zulke lastige maanden, omdat het dan nog warm kan zijn, maar ook heel koud.Dus ik snap echt je dillemma!
Wij hebben de aangegeven hoeveelheid kleren wel in huis. En als het te weinig is, dan heb ik een mooi excuus om te shoppen. Hoewel ik denk dat ik tijdens mijn verlof al meer ga kopen, je moet dan toch wat te doen hebben;)
liefs,

Ik heb al heel veel.zeker sinds ik weet dat het een jongetje wordt.heb wel 9 pakjes in maat 50 en 56.2 maar in 50 hoor.en een stuk of 8 pakjes in maat 62.en dat maatje past toch meestal wel even.tenminste mn dochter wel destijds.rompers heb ik ook meer dan genoeg.had in begin bij mn dochter dat ik vaak 2 rompers per dag nodig hadt want die hadt van die lekkere spuitluiers.korte mouwtjes heb ik niet gekocht.ben pas 21 sept uitgerekend en denk toch dat het dan niet meer zoo heeel warm is.anders kan altijd romper met kort mouwtje toch en broekje.
liefs jootje

He Marijke dat is inderdaad moeilijk.
Ik heb een stuk of 4 pakjes van maat 56 62 en 68.
Verder losse dingetjes zoals broekjes en shirtjes., truitjes want we gaan nu eenmaal de winter in. Maar weet je koop niet teveel je gaat enorm veel krijgen. En mis je iets dan stuur je je man naar de winkel.
Ik heb korte en lange mouw en dacht ik doe wel rompertje met lange mouw onder een tshirtje met korte mouw en andersom als het toch nog koud is in september, maar ik verwacht dat dan de temperatuur wel aangenaam nog is.

Tsja, wat heb ik het dan luxe.... heb van mijn zus en een vriendin zo'n ongelooflijke hoeveelheid kleertjes gekregen dat ik van alle maten meer dan genoeg heb....
Waarschijnlijk zoveel, dat niet eens alles gebruikt zal worden voor de kleine :).
Wel een prettig gevoel trouwens.

Liefs

Ik heb de uitzetlijsten een beetje royaal aangehouden en nog wat extra dingen gekocht (zoals gewone witte rompertjes: die dingen schijnen zo vies te zijn). Verder verwacht ik dat we straks genoeg krijgen (in blauw of roze), dus ik heb me ingehouden met de neutrale kleurtjes. Wel heb ik zeker genoeg voor de eerste weekjes.

Liefs Elin

ik heb inmiddels 4 pakjes 50/56
10 rompers 50/56

3 pakjes 62/68
11 rompers 62/68

een vriendin van mij is 2 jaar geleden in aug bevallen en heeft al de kleertjes nog (ook een jongen) dus die zou ff kijken wat ze nog had!!!
joehoeeeeee

zij is ook kraamhulp dus heb ik haar meteen even ondervraagt hihihihihi
ze zei: 6 hydrofiele luiers zijn er erg weinig!
ik heb ook flanelle luiers gehaald maar die gebruikt zij in haar werk bijna nooit.
maar goed als ik die nu gebruik voor op het aankleedkussen voor na het badje en de hydro voor af te drogen!

Hihi, zelfde als Marit! Ik heb zoveel gehad van schoonzus, vriendin en ik had zelf ook nog veel van onze zoon.. En ook al is het een tweeling, ik weet nu al dat ze teveel kleren hebben! Luxe...
Zit nu wel een beetje te denken hoe ik het bezoek ga laten weten dat we geen kleine kleertjes meer nodig zullen hebben.....

Terug
Bovenaan