babymassage of yoga?

Zijn hier mensen die ervaringen hebben met babymassage of babyyoga met baby's van een paar maanden en die willen delen? Ik ben bezig met een babyboek 'genieten met je baby' en dit zijn enekel van de onderwerpen die erin opgenomen worden.

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Jan (vader van 3 dochters die al iets ouder zijn)
 
Hoi Jan,

Ik zelf ben met allebei mijn jongens naar babymassage geweest. Heerlijk ontspannend voor allebei. Bij de jongste, nu 8 maanden, doe ik het nog steeds. Elke keer als hij in bad is geweest hebben we een heel ritueel voor het slapen gaan. Het is heerlijk dat je zeker weet dat je kind rustig naar bedje gaat.

Groetjes,

Miriam
 
Hallo Jan,
Wij hebben ook een babymassage gevolgd. Mijn dochter was toen zes weken oud. Ze vond het in het begin niet lekker, maar na een tijdje begon ze eraan te wennen. Ook tijdens de cursus waren er altijd wel momenten dat de baby's 'het zat waren'. De cursusleidster ging daar heel ontspannen mee om en daardoor werd het mede een succes, denk ik. Je moet het de tijd geven. Mijn baby begon er langzaam aan te wennen. Een cd met hartgeluiden op de achtergrond hielp ook om te ontspannen. Nu doen we het af en toe nog, maar niet meer 3 keer in de week. Ze heeft ook huiduitslag gekregen, dus ik ben nu voorzichtig met olie. Als je baby zich overgeeft is dat prachtig om te zien. Heel intens contact heb ik met haar tijdens het masseren...zeker aan te raden!
Groeten,
Rozemarijn
 
Tijdens de zwangerschap heb ik yoga gedaan, heerlijk om even een paar uurtjes in de week ontspannen en bewust met je baby om te gaan. Ik heb er tijdens de bevalling ook heel veel aangehad. Daarna heb ik bij diezelfde lerares babymassage gedaan volgens de shantala methode. De eerste keer vond m'n dochter niet alles even leuk, maar er was alle tijd en ruimte om even te stoppen of even te voeden. De tweede en derde les vond ze het helemaal geweldig. Nu nog doe ik af en toe met aankleden of 's morgens bij ons in bed een stukje of een hele massage. Heerlijk, voor ons alle twee!
 
Ik ben met mijn zoontje, toen 3 maanden oud, naar babyyoga geweest. Het kon al vanaf 8 weken. Ik had echter het idee dat hij er toch een beetje te jong voor was. Ik zit er aan te denken om het weer te gaan proberen, hij is nu 9 maanden. Hij is heel actief en kan zich moeilijk aan slapen overgeven daarom is het misschien wel een goed idee.
babymassage was meer een succes. Het was zomer, de baby's lagen lekker bloot en de sfeer was ontspannen. Toch kregen we lang geen uurtje vol want als er 1 begon te huilen volgden ze allemaal.
 
Terug
Bovenaan