Babymassage?

A

Anoniem

Guest
Heeft iemand ervaring met een cursus babymassage?
Het lijkt me erg leuk om te doen.. Helemaal als de klein er
lekker rustig van word.

Xxxx

Hoi hoi,

Ik ben een aantal keren (vijf geloof ik) met onze Isabel (nu 8 maanden)  naar babymassage geweest. Dat was vanaf dat ze ongeveer 3,5 / 4 maanden oud was. Ik had het ook al eerder geprobeerd (2 maanden)  maar toen ze jonger was vond ze het niets. Later ging het wel heel goed en vond ze het heerlijk. De massage werd gegeven door mijn yogadocente en dat was erg gezellig. Ze gaf de massage heel goed en duidelijk.
Isabel werd er heel rustig van en vond vooral het badje daarna heerlijk! Daarna een flesje en ze viel als een blok in slaap.
Ook vond ik het voor mezelf ook erg leuk, heerlijk even 'tutten' met een aantal moeders bij elkaar.
Als je gaat: heel veel plezier!

Groetjes,
Leonie

Hoi,

Ik heb ook een cursus babymassage gedaan en ik heb er nog bijna iedere dag profijt van.
Lucianna wordt er erg rustig van en slaapt vanaf 12 weken al goed door. Ik weet niet of het daar mee te maken heeft, maar het is wel lekker.
Het is ook leuk om zo intens met je kindje bezig te zijn.

Groetjes van Gea, mama van Lucianna 3-12-2007

Ik heb me opgegeven en kan a.s vrijdag al beginnen!! Heb er ook erg zin in.. Mijn dochter (Luciana )is nu bijna 2 mnd,  komt  heel moeilijk in slaap.. ik hoop dat dit gaat helpen! En dat ze het natuurlijk ook leuk vind. XXx  

Nou wat leuk dat je al zo snel kan beginnen! Heel veel plezier!

Groetjes,
Leonie

Hoi,

ik heb na de geboorte van m'n zoontje (sept. 2006) toen hij een week of 10 was ook een cursus babymassage gedaan. Hij is nu ruim 20 maanden, kan ondertussen goed praten en vraagt nu zelf om een massage! Heel schattig; na het douchen pakt hij de  massage-olie,  legt hij een kussen voor mij op de grond en gaat er zelf voor liggen. "Mamma masseren."

Wat ik het belangrijkst vind is om goed naar je kindje te kijken. Ze kunnen ook op heel jonge leeftijd al duidelijk aangeven wat ze wel en niet prettig vinden. Ieder kind reageert anders, hoewel de meesten het heerlijk vinden.
Soms kan het zijn dat je tijdens het masseren een blokkade weg masseert. Je kindje kan dan b.v. opeens heel hard gaan huilen. Schrik hier dus niet van. Heb dit de eerste keer bij m'n zoontje meegemaakt en later ook nog bij een ander kindje. Hou op zo'n moment je kindje gewoon heel dicht tegen je aan.
Hou er rekening mee dat niet alleen jij het masseren moet leren, maar je kind ook. Op een gegeven moment gaan ze het ritueel herkennen en gaan ze er al echt voor liggen.
Wat ook handig is is om te zorgen dat je een voeding bij je hebt voor na de massage. Sommige baby's worden er ontzettend hongerig van.

Kortom, ik vond het echt de moeite waard en heb er nog bijna dagelijks plezier van. Ik wens je heel veel plezier bij de cursus!

Groetjes,
Margrethe

Ik zit ook op babymassage, en Fleur vind het heerlijk, ze valt als een blok in slaap en is de hele dag zo duf dat ik er met moeite aan de fles krijg die dag, nu ben ik aan het denken wanneer ik het het beste kan doen, want ze slaap er heerlijk van!

Liefs Debbie
Mama van Fleur 3 maanden

Terug
Bovenaan