Babymassage?

Hallo allemaal,

zijn er hier ook moeders die hun baby's masseren?
Ik probeer Rowin 2 a 3 x per week te masseren en hij vindt het
HEERLIJK!
Het is zo fijn om je kleintje te zien genieten, samen "qualitytime" te hebben en natuurlijk om lekker aan dat babyspek te zitten! Heerlijk!
Ik heb een boek van Shantala babymassage, met foto's. Heel duidelijk, makkelijk te doen.

Groetjes Iris (mv Rowin 21-08-06)

Hoi,
Ik wil ook graag de babymassage leren.
Ik had al gekeken voor een cursus bij mij in de buurt maar ik vind het erg duur.
5x 1 1/2 uur voor 87 euro!!
Dus ik ben daar nog over aan het nadenken.
Waar kan je dat boek kopen waar je het ook van kan leren??

groetjes Kim.

Hoi Kim,

ik heb het boek via www.bol.com besteld. € 17,50 geloof ik.
Het boek heet shantala babymassage.
Er staan veel foto's in, handig om een beetje af te kijken.
Uiteindelijk ga je het toch op je eigen manier doen en laat je de dingen die ze niet fijn vinden achterwegen of doe je maar een paar keer en de handelingen die ze echt super vinden doe je gewoon wat vaker.
Ik heb 1 les gehad via mijn werk (groepsleidster kdv) en een dvd gezien in de jonge moeders groep die ik heb gevolgd hier in de buurt.
Maar het belangrijkste wat ik daarvan heb geleerd is dat je goed kijkt naar je kind, zoekt naar wat hij/zij lekker vindt en daarop inspelen. Het boek is daarbij handig zodat je weet wat wel en niet kan en mag.

Het is echt geweldig als je kindje dat lekker vindt! Echt een aanrader. Vaak moet je het wel een paar keer hebben gedaan voordat ze het lekker gaan vinden en ook langzaam opbouwen. eerst 5 min, dan 10 min. enz. Je kunt ook beginnen op het aankleedkussen en als dat eenmaal goed gaat op je benen leggen.  O ja, het moet natuurlijk lekker warm zijn als je het gaat doen.  Sommige kinderen vinden het helemaal niet lekker, probeer het dan een aantal keer maar ga niet pushen. Dan is het jammer maar helaas. Als een kindje ziek is of in een sprongetje zit gaat het soms ook niet zo lekker, wacht dan een weekje en probeer het nog eens. Nou, het is weer een heel verhaal geworden maar ja, je wordt ook zo enthousiast als het zo lekker gaat en je wilt dat met iemand delen!

Succes!

Groetjes Iris (mv Rowin 21-08-06

hoi
Mijn man heeft ook een cursus shantala baby massage gevolgd (special voor vaders) en hij vond het heerlijk,zowel papa als joey.
Bij ons werd hij vergoed omdat we via hun kraamzorg hadden.
En koste maar 65 euro voor 5 keer 2 uur.
groetjes samantha. mama van
larissa (19-02-02) lisanne (17-05-03) en joey (15-08-06)

Hallo,

Ik ben nu bezig met een cursus shantala babymassage, ik heb nu 1 les van 2 uur gehad. Ik heb het aangeboden gekregen via via bij iemand die zelf de opleiding tot docent babymassage volgt en dit als een stage moet doen. Het kost me dus helemaal niets, wel moet ik zelf olie, een matje (om op te zitten) en handoeken meenemen.
Tot nu toe vindt Tieme het wel lekker.

groetjes Anke

hoi hoi

op dit moment volg ik ook de cursus babymassage...

sophie vond het de eerste 2 keer niet echt heel fijn, ze moest huilen en we kwamen dan ook niet echt aan masseren toe, ws was ze heel erg moe en nu doen we het smiddags en dat ging meteen al beter....

gelukkig maar..

ik ben wel blij dat ik de cursus volg omdat bepaalde handelingen best lastig zijn en dan via een plaatje het mij best lastig lijkt, terwijl andere handelingen weer hel makkelijk zijn...

ik doe het nu thuis ook wel eens en dan is het de ene keer genieten en de andere keer vind ze het minder prettig....

als ze het lekker vind, dan merk ik dat ik er ook heel erg van kan genieten, heerlijk ...

liefs tobi

ps ik krijg een gedeelte vergoed van mijn verzekering...

Terug
Bovenaan