Babymassage

A

Anoniem

Guest
Ik heb me aangemeld voor een cursus babymassage. Over 2 weken mogen we beginnen. Zijn er nog meer mama's die dit doen? Hoe bevalt het?

groetjes,
Karin

de cursus heb ik niet gedaan. Ik heb een boekje uit de bieb gehaald over baby / shantala massage.

Onze Berend vindt het wel grapppig. Hij ontspant er alleen niet echt van. In tegendeel hij wurmt wriemelt trappelt en draait alle kanten op! Heel grappig, maar ook best vermoeiend. We doen het dan ook niet zo vaak meer.

hoi

ik heb de cursus gedaan, met 5 meiden van de gym
erg gezellig en leuk, de babys waren toen van 6 tot 11 weken

ik vond het wel leuk om te doen,
maar doe er nu niks meer mee

Hoi Hoi,

Ik masseer Arjun ook. Ik ben Hindoestaans en bij ons is het de gewoonte om baby's te masseren. Omdat ik maar een hand kan gebruiken, heb ik  de informatie  gehaald uit het boek "in eigen hand" een boek over het opvoederen en verzorgen van kinderen met een hand. Als ik verder nog iets wil weten, vraag ik het aan mijn moeder.

Arjun vind het heerlijk, hij wordt er niet alleen rustig van, maar hij vind het leuk, hij begint ook altijd hard te lachen.

Tip: Gebruik zachte oliegel van Zwitsal, die is wat dikker en de geur blijft lekker lang.

Hai

Wij hebben het een paar maanden geleden gedaan. Heel leuk. Het is het beste, zeiden ze, om het echt heel regelmatig te doen en daar ontbreekt het hier aan.... De baby kan er dan ook echt aan wennen en overgeven. Moet het toch maar weer gaan oppakken. Wij hebben trouwens zoete amandelolie gebruikt, kan bv gewoon kruidvat zijn. Die is puur amandelolie zonder toevoegingen. Is het ook niet erg als hij zijn handjes in zijn mond steekt. sterker nog... onze poes vindt het lekker en likt aan de fles...

hee grappig!

ik gebruik ook pure amandelolie en onze poesjes vinden het ook al lekker.

ik kan zelf niet goed tegen de zwitsal producten vandaar.Jjammer want het ruikt wel lekker vind ik.

De amandelolie ruikt vanzichzelf nogal neutraal. Ik doe vaan een paar druppels etherische olie in de fles (meestal lavendel) om het ook lekker te laten ruiken. En dan ruikt Berend heerlijk naar lavendel hmm,,,,,,

Hier ook de cursus gevolgt. Rond half 8 wordt meneer gemasseerd of hij gaat in bad. Meestal is het 2 avonden masseren en dan een avond in bad. ( hij heeft een droge huid, vandaar niet teveel badderen).
Maar in het begin moest mijn zoontje niet veel van de massage hebben. Soms begon hij zelfs te huilen, terwijl hij meestal vrij gemakkelijk is. Als hij ging huilen ging ik direct een andere greep doen of stopte even met masseren. Maar nu.......(ongeveer 2,5 maand later).........mijn mannetje begint al te stralen als ik hem op ons grote bed leg, want hij weet dit is de plek waar ik gemasseerd wordt. Hij gooit bij de billen-massage nu ook zijn kontje heel hoog en blijft dan stil liggen ( anders wil hij altijd draaien). Hmmmmm, lekker mam!!!!!!!!
Ik vind het erg leuk en hoop de regelmaat er een beetje in te houden..........

Anne

Terug
Bovenaan