Babymassage

Hallo allemaal!

Het was deze week in onze gemeente week van het cjg en daarom boden ze een gratis cursus babymassage aan.

Ben met Levy geweest en hij vond de vrouw die de cursus gaf veel interresanter dan de massage zelf. Probeerde naar haar toe te kruipen (kan die natuurlijk helemaal niet) en zat haar de hele tijd aan te staren, heb geen moment contact met hem gehad. De andere kindjes waren ook huilerig en vonden het helemaal niet zo prettig.

Vroeg me af of jullie dit ook hebben gedaan, en of bij herhaling je kindje het wel leuk vond? Ga het sowieso nog proberen als ik alleen met hem ben...

Wat wel leuk was om te horen: ze dachten allemaal dat Levy een stuk ouder dan zijn 11 weken was, niet om zijn lengte maar omdat die zo wijs kijkt! Tja, tis een nieuwsgierig mannetje wat alles wilt zien haha.

Hey Ludy,

Jammer dat het zo liep, ik heb er zelf nog geen ervaring mee. Wil het wel graag een keer gaan doen. Lars vindt het heerlijk als ik hem lekker stevig insmeer dus denk dat hij een massage ook wel fijn zal vinden.

Wel superleuk dat ze Levy ouder schatten omdat hij zo wijs is. Heb je er toch nog iets leuks aan over gehouden ;-)

Liefs Kim

Wat leuk zeg! Ga je het nu ook vaker doen?
Het lijkt mij ook wel leuk, maar wil ook wel graag gaan babyzwemmen..en tja je kan niet alles tegelijk en het kost ook allemaal wat!

Een vriendin geeft ook les in babymassage. Misschien een privelesje volgen bij haar...maar dat maakt het wel minder leuk...vind het juist gezellig om ook met andere moeders en baby's in contact te komen.

xxx

Ik heb net de derde les gehad.
Ik vind het erg leuk en Jinte moest er even aan wennen maar vind het ook erg lekker.
Ik zou gewoon lekker in alle rust met Levy gaan oefenen, vlak voor het naar bed gaan bijvoorbeeld. Houd het kort max. 10 minuten om mee te beginnen en als hij huilt gewoon even stoppen en troosten.

IN het begin moeten veel kindjes wennen dus dat kan goed verklaren waarom ze wat protesteerden.

Zijn jullie ook begonnen met de romp? In de tweede les hebben we de armpjes en beentjes gedaan. Noem het toeval en waarschijnlijk was ze er gewoon klaar voor maar in de week daarna is Jinte enthousiast naar dingen gaan grijpen en af en toe speeltjes vastpakken. Ook begint ze steeds meer te brabbelen tijdens het masseren en maakt ze nu geluidjes tijden het trillen op de buik waardoor dat een heel grappig geluid maakt, vinden we beide heel grappig.
Veel succes en ik hoop dat het Levy en jou ook veel positiefs oplevert.

gr Eva

Terug
Bovenaan