Babymoon

<p style="text-align: left;">Hoi!</p><p>Ik ben nu 11 weken zwanger en we zijn ons aan het oriënteren op een babymoon... Nog even een laatste keer met zijn tweetjes er tussen uit voordat we straks met zijn drietjes zijn. De eerste week van maart heb ik vakantie en ik ben dan zo’n 5,5 maand zwanger. Zijn jullie op babymoon geweest of hebben jullie nog plannen? En zo ja, waar gaat / ging de reis naartoe? Ik zit nu te denken aan Gran Canaria, de Azoren of New York, maar sta open voor meer ideeën :) </p>

Hey tulipaa, 
Ik volg dit topic even mee want ik ben even ver als jij en wil ook precies rond die tijd op vakantie.. Wij vinden het heel lastig want het is overal net niet warm genoeg en de keuzes zijn vrij beperkt ivm zika :S wij denken nu iets later in de zwangerschap te gaan in april wanneer ik dan 33 weken ben. Maar vind het heel lastig omdat ik dan wel weer in 3e trimester zit. 

Hallo,
Heb geen reis suggestie maar wel een "reistip"
Kijk even naar de "eis" waar je je aan moet houden.. de meeste maatschappijen laten je tot 36 weken vliegen maar er zijn er ook die voor bepaalde reizen een ander aantal weken hanteert bijv 34 weken (30/32) dit verschilt per maatschappij,luchthaven,reisbestemming etc. Let er wel op dat dit geldt voor je terugreis dus als je 2 weken wil gaan bijv. Kan je bij de ene maatschappij nog vertrekken met 34 weken bij de andere niet meer na 32 weken.. 
In ieder geval, fijne vakantie alvast!

@Annaaa op de Canarische eilanden is het dan al wel lekker hoor. Wij zijn twee jaar geleden eind februari naar Tenerife geweest en ik heb daar de hele week in een jurkje gelopen en volop kunnen zwemmen. Je moet wel een beetje geluk hebben natuurlijk, maar volgens mij is het daar zelfs in januari gemiddeld nog een graad of 20.

Ik ben nu 17 weken en ga een weekje naar Engeland komende week. Lijkt me prachtig daar nu, met alles in kerstversiering :)
(ik vlieg uit milieu overweging niet, dus aan exotische verre bestemmingen kan ik je niet helpen..)
Oh en ga in januari nog een weekje naar Oostenrijk met familie, zij gaan skiën, ik ga vooral op m'n neefje passen :)

Let er ook op dat je tegen die tijd misschien niet meer lang prettig zit in dezelfde houding. Wij zijn nog een weekje weg geweest toen ik ongeveer 5,5 maand zwanger was. Ik wilde eigenlijk ook naar een warm land vliegen maar ging uiteindelijk toch twijfelen omdat ik dan misschien niet alles kan of durf te eten en mijn rug niet toeliet dat ik lang zou zitten. Uiteindelijk gewoon de auto gepakt en naar Duitsland gereden met extra veel pauzes :)

Ik ben met 32 weken zwanger naar de Franse Alpen gevlogen omdat mijn man Alpe d’Huzes ging fietsen. Erg veel spijt van gehad. Was maar 2 uur vliegen, maar ik kreeg zoveel last van mijn rug en bekken, ik kon wel huilen in dat vliegtuig. Het was nog wel KLM met veel beenruimte, maar maakte niks uit.  Daarvoor natuurlijk al 2 uur op het vliegveld geweest waar (daar kom je dan pas achter) geen stoel te vinden is die goed is voor je rug. Ik zou dus zeker wel in het tweede trimester gaan, niet later. Verder zijn de Canarische eilanden altijd wel goed qua weer, dus dat is een veilige keuze. Veel plezier in ieder geval!

@Tulipaa goed om te horen dan de canarische Eilanden wel al goed zijn eind februari begin maart! Toch nogaar een keer overwegen dan want ik ga liever in het 2e als 3e trimester weg :) 

Terug
Bovenaan