Hoi, ik heb voor de kinderen gewoon alles in bulk gemaakt in de pan. Soms stoom ik wat in een stoompan, maar vaker kook ik het. In het begin maakte ik verschillende groenten los klaar door een grote hoeveelheid te koken (bijvoorbeeld een hele pompoen en een hele Bloemkool) en dat dan in ijsblokjes on te vriezen. De ijsblokjes deed ik dan in plastic zakjes in de vriezer en dan kon ik er zoveel uit halen als nodig. Als ze een beetje gewend zijn kun je dan ook groenten mixen. De fruithapjes maakte ik wel per dag of aantal dagen. Ik maak nu bijvoorbeeld weleens een mango/peer/banaan hapje. Dat is dan meteen voor 3 dagen en zet ik in de koelkast. Daarbij lijkt invriezene gewoon niet zo lekker, maar zou denk ik ook wel kunnen hoor!
Nu ze meer eet maak ik echt maaltijdjes, met groenten en pasta/rijst/aardappels en soms vlees/vis. Ik maak dan weer een grotere hoeveelheid, maar doe het nu in potjes van avent in de vriezer. Ik maak dan vaak op 1 dag 2 verschillende maaltijden en heb dan vaak uit elke maaltijd 7 gevulde potjes. Dan kan ik weer 2 weken vooruit. Hoop dat je er wat aan hebt!