Babynaam al door een ander gekozen

Wij zijn 21 weken zwanger van een meisje en ondertussen heb ik een favoriete naam voor ons meisje waar ik helemaal verliefd op hem. Het is een apartere naam die je echt niet vaak hoort. Nu is gister een verre kennis van ons bevallen van een meisje met dezelfde naam... De naam is ietsvanders geschreven en het zijn geen vriendin van ons maar we wonen in een kleine stad en kennen wel genoeg dezelfde mensen. Nu twijfel ik ontzettend over mijn gekozen naam omdat ik bang ben dat iedereen denkt dat we de naam hebben ‘ingepikt’. Zal ik nog verder zoeken naar een andere naam of gewoon voor mijn favoriete naam kiezen??
 
Je moet de naam nemen die jullie willen. Als het nou een goede vriendin was of je zusje die bevallen was zou ik het niet doen maar in dit geval gewoon doen.
Je kan altijd nog verder kijken naar een andere naam, misschien is er nog wel een andere naam die jullie helemaal geweldig vinden. 
Maar je moet doen wat jullie willen!! 
 
Ons buurmeisje werd iets eerder geboren dan mijn dochter. Haar naam hadden wij ook in gedachten. Ik dacht er toen over om aan te bellen en het gewoon voor te leggen dat wij die naam ook zouden gaan nemen en dat we die al een tijd in gedachten hadden. Veel mensen zeiden toen dat dat niet nodig was; kan gebeuren dat je hetzelfde mooi vind. Is eigenlijk een compliment toch? Uiteindelijk hebben we een andere naam gekozen omdat we die mooier vonden.
Ik zou kijken of er nog een naam bij jullie opkomt die je nog mooier vindt en anders gewoon voor die ene naam gaan. 
 
Terug
Bovenaan