Babynaam (bijna) hetzelfde als zus/vriendin

Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik zitten met een namenprobleem... wij krijgen een meisje en zijn er samen helemaal uit hoe ze moet gaan heten.

Maaaarrr..... de eerste naam is bijna identiek aan de naam die me zusje altijd heeft geroepen. Schrijfwijze en uitspraak zijn net anders. Mijn zusje is momenteel niet in een relatie en mijn ouders zeggen dat je niet met iedereen rekening kan houden en als je samen overtuigd bent van een naam, je die lekker moet houden.

Toch ben ik bang dat ik hierdoor ruzie krijg met mijn zusje. Het knaagt aan ons hoe ze zal reageren. Wij denken er nu aan het mijn zusje eerder dan na de geboorte te vertellen, zodat we niet vlak na de geboorte met een familiedrama zitten en hopelijk legt ze zich er bij neer. Wij vinden geen enkele andere naam nog mooi en zijn helemaal weg op de naamcombi's die we hebben!!!

Ik ben erg benieuwd naar jullie meningen of ervaringen...

Ik heb ook altijd een naam geroepen, en nu ik eenmaal zwanger ben is het iets heel anders geworden, dat kan natuurlijk ook.

En ik vind ook dat je zelf moet kunnen kiezen. Vrienden kunnen ook per ongeluk dezelfde naam kiezen en daar heb jij dan ook niks over te zeggen.

Als je verwacht dat het hard neer kan komen bij je zusje, kan je er toch ook zelf voor kiezen om het te bespreken. Ik kan me wel voorstellen dat ze het niet leuk zou vinden, en ik zou mijn kind ook niet meer zo noemen als je alleen een letter scheelt met je nichtje/neefje. Dus het is nu wel zo dat je zusje een hele nieuwe naam zal moeten bedenken, (lijkt mij tenminste). Ik kan me dan ook goed voorstellen dat zij het in eerste instantie niet leuk zal vinden.

En je kan altijd blijven kijken naar een andere naam, voor het geval dat er toch een mooiere voorbij komt.

Succes!

Hoi Chantal... Ja ik zou het inderdaad ook even met je zusje overleggen als het denkt dat het wat kapot kan maken. Mijn broertje vond het ook lastig dat de naam die hij altijd wilde ineens al werd gebruikt Door zijn beste vriend. Maar een gesprekje kan een hoop goedmaken /voorkomen, dat weet ik zeker!

Succes!

<span style="line-height: 1.5;">Ik heb ooit in de situatie van je zusje gezeten. Wij hebben er nooit een geheim van gemaakt hoe we een dochtertje zouden noemen. We kennen elkaar al 8 jaar en die naam hadden we ongeveer bij de 4de date bedacht. Tegen vrienden en familie riepen we altijd dat dat 'onze' naam was. Tot een vriendin die naam aan haar dochter gaf. Ik was er echt kapot van en heb dagen gehuild. Gelukkig ben ik zwanger van een knul, dus ik zal de naam nu zelf niet hoeven te gebruiken. Mijn vriendin was het vergeten dat ik ooit had gezegd dat het 'onze' naam was. </span>

Ik zou het dus zeggen tegen je zus. Wel zo eerlijk en wellicht gunt ze jou 'haar' naam.

<p style="text-align: center;">Hoi hoi,</p>
<p style="text-align: center;">wat een lastig probleem. Een naam kiezen is natuurlijk al lastig genoeg. Ik zoud in jouw situatie met je zusje overleggen zodat zij niet het gevoel krijgt dat ik geen rekening met haar gevoelens gehouden heb. Het zou inderdaad jammer zijn als de komst van je kleintje overschaduwd word Door familie gedoe. Veel succes</p>

Hoi chantal,

Ik denk dat je zusje het juist heel bijzonder vind als je het met haar bespreekt. En daarna valt er misschien een last van je schouders!

Veel succes!!

Dank jullie voor de reacties!!!

Dit helpt me echt en we hebben besloten het inderdaad met mijn zusje te bespreken. Waarschijnlijk heeft het inderdaad ook iets bijzonders voor haar en hopelijk maakt het feit dat zij als enige de naam al weet ook iets goed.

Bij mij was het andersom. Al jaren had ik (in gedachte) Anne voor een meisje. Krijgt mijn zus een meisje die ze Anna noemt.. toen ik zwanger werd, was ik wel teleurgesteld, want ik ga mijn kindje  nu geen Anne meer noemen, het lijkt teveel op elkaar! Nu bleek ik in verwqachting zoontje.. dus problem solved. Mijn zus en moeder zeiden nog.. je moet de naam geven die je zelf het mooist vindt.. ongeacht wat dan ook! Maar toch..stiekum blij met mijn kleine Quintin. Namen zoeken die matchen bij de namen van de ouders kan je overigens op de volgende site: http://www.ikbenzwanger.com/familie.php

Succes!

Terug
Bovenaan