Babynaam Jurrian

Hoi!

In mei krijgen wij ons eerste kindje, een jongetje.
Ik vind Jurre een mooie naam, maar zo heet een collega van mijn vriend en dat vindt hij dus echt geen optie. Nu kwam hij met de naam Jurrian. Ik moest eerst erg wennen, ik vond eigenlijk Jurian mooier qua schrijfwijze, maar qua uitspraak is Jurrian (Jur ipv Juur) wel weer leuker. (Hebben ook nog aan Julian gedacht, maar komt zo veel voor)

Nu lees ik op internet over jongens die deze naam hebben, dat het altijd verkeerd geschreven wordt en dat mensen het niet goed verstaan (maken er Julian of Juriaan of Jurjen) van. Dat lijkt me echt irritant. Wat denken jullie? Zal dat wel meevallen met de naam Jurrian of is het echt een lastige?

Alvast bedankt voor jullie mening!

Mijn naam komt in totaal 7 keer voor in nederland.
Heel veel mensen spreken het verkeerd uit, schrijven het verkeerd of vergeten mijn naam.
En toch is het heerlijk om lekker uniek te zijn.
Heb het echt nooit als probleem gezien, vond het ook wel weer grappig.
Ik heb mijn kinderen ook weer gewoon aparte namen gegeven en als jullie het mooi vinden.
De mensen die heel dichtbij staan en dus het belangrijkste in jullie zoons leven, zullen wel weten hoe je het zegt en schrijft, de rest is zo niet belangrijk.

Succes met je keuze.

Ik vind jur leuker als juur, bekt beter. En mensen weten soms de meest simpele naam verkeerd uit te spreken hihi laat analfabeten en klemtoonfanaten je leven niet bepalen. Het is een mooie naam en als het goed voelt. Toen wij het geslacht nog niet wisten waren we er al wel uit hoe ze zou heten als meisje. De jongensnaam twijfelden we erg over. Ik heb toen een week tegen mn buik gekletst met de betreffende naam. En merkte al snel dat een bepaalde naam bij mijn spruit had gepast als ze toch een knul was geweest hihi

Zou voor deze naam gaan als jullie hem beide mooi vinden. Er zijn en blijven altijd mensen die de naam verkeerd uitspreken of schrijven. Zelf hebben we een naam voor onze zoon waarvan ik dacht dat het op 1 manier uit te spreken was. Maar nu blijkt toch dat ze het anders uit gaan spreken en soms zelfs schrijven. 

Dankjewel voor jullie reacties! Ik ben de naam nu vaker hardop aan het zeggen en het voelt goed, dat is inderdaad het belangrijkste.

Terug
Bovenaan