Babynaam

Hi!

Ik weet niet of dit de juiste plek is om deze vraag te stellen maar wij zijn hard opzoek naar een babynaam. Wij hebben de naam: ‘Novén’ in onze gedachten voor ons zoontje maar ik twijfel of dit te meisjes achtig is.

Wat vinden jullie ervan?

Liefss
 
Ik vind het niet meisjes achtig klinken.
Wel erg vreemd. Maar dat lijkt in de huidige trend te passen. Op het kinderdagverblijf zie ik alleen maar vreemde namen voorbij komen.
 
Je zoekt geen babynaam maar een naam voor je kind. Ik vind zelf de naam Novén vreemd gespeld. Waarom dan niet gewoon Noveen?
 
@2Boysmama Wat een bijzondere reactie. Ik weet precies wat ik zoek en dat is advies over een naam voor mijn zoontje en verder geen kritiek op hoe ik de vraag stel.

Noveen spreek je anders uit dan Novén. De klemtoon zit namelijk op de E. Het kan ook als Noven gespeld worden maar ik denk dat het dan ook verkeerd wordt uitgesproken.
 
Houdt je er rekening mee dat dat soort leestekens op letters vaak te veel moeite zijn en weggelaten worden?
 
@2Boysmama Wat een bijzondere reactie. Ik weet precies wat ik zoek en dat is advies over een naam voor mijn zoontje en verder geen kritiek op hoe ik de vraag stel.

Noveen spreek je anders uit dan Novén. De klemtoon zit namelijk op de E. Het kan ook als Noven gespeld worden maar ik denk dat het dan ook verkeerd wordt uitgesproken.
Acent aigu dus de é = ee als in been. Dat heb ik niet verzonnen, dat zijn nou eenmaal de spellingsregels. Maar goed, ik ben ook groot voorstander van het kiezen van de droomnaam. Wat anderen vinden van de naam, zou jou niet moeten boeien.
 
Acent aigu dus de é = ee als in been. Dat heb ik niet verzonnen, dat zijn nou eenmaal de spellingsregels. Maar goed, ik ben ook groot voorstander van het kiezen van de droomnaam. Wat anderen vinden van de naam, zou jou niet moeten boeien.
Hier sluit ik me helemaal bij aan. Hoewel het voor het kind (en later volwassene) zelf wel fijn kan zijn om een niet al te moeilijke naam te hebben. Ik zou er zelf niet aan moeten denken om mijn hele leven lang mijn naam te moeten spellen en steeds mensen te moeten verbeteren in de uitspraak ervan. Zeker nu de wereld steeds internationaler ingericht is.
Maar iedereen moet doen wat voor hem/haar goed voelt.
 
Terug
Bovenaan