babyphone bij buren?

Dames, ik zit een beetje met een dilemma..

Ray gaat over 1,5 week naar Afghanistan en ik ben dus 4,5 mnd alleen met Birgit.
Nu sport ik 1x in de week, en heb ik eigenlijk al een afspraak met de buur vrouw dat Birgit daar dan heen kan op zondagochtend. Nu vind ik dat nogal wat om te vragen, maar eigenlijk bood ze zelf aan om af en toe op te passen.

Ze komt uit Camaroen, haar man heeft een goede baan en maakt lange dagen en ze zit alleen thuis en vind Birgit prachtig. Zelf heeft ze 4 kids (al volwassen) en ze heeft wel eens meer opgepast op andere kindjes, we hebben nog niet heel lang contact, maar t klikt wel!

Nou kan ik ook op donderdag avond gaan sporten om half 9 en ik bedacht dat dat misschien handiger was om dan gewoon te gaan. Birgit slaapt en dan hoef ik daar alleen de babyphone te brengen... Nou kan Birgit nog wel eens wakker worden, maar ik ben maar 1,5 uur weg.

Het is alleen een beetje tegen mijn gevoel in dat te doen, straks komt er brand of een inbreker.. de bekende doem scenario's gaan door mijn hoofd.
Ze wil ook wel hier komen, maar dit zou het handigst zijn..

Hoe denken jullie erover om dit te doen, en 'zijn er mama's   die het zo wel eens doen?

Ik hoor het graag!

Evelien

OJA

Ik heb de goedkoopste babyphone die er is, ik zit erover te denken om een betere aan te schaffen en evt een met camara.. ik heb nu een website gevonden met 1 voor 140 euro.. dat is wel veel geld maarja, t geeft wel wat meer rust en Birgit is de eerste he...

Hoi,
Ik heb nooit een babyfoon gehad, bij geen van de drie kinderen.
En nee, hem bij de buurvrouw zetten doe ik dus ook nooit.
Vind het geen fijn idee dat ze alleen in huis zijn.
Met oud en nieuw waren we ook zelf bij de buren..maar Lieve lag bij hen boven te slapen...Nee, ik ben echt geen held!
Misschien ook overdreven, maar ik doe zelf niks waar ik me niet prettig bij voel.
Als het niet anders is, ga ik niet..
Doe dus gewoon waar je je goed bij voelt..
Als je er zelf rust bij hebt, is het prima.
Als je vertrouwen hebt in de burvrouw zou ik het misschien wel doen, je komt anders nergens..
En een opvang bij de sportschool??
Heb je je dochter in de buurt?! Zou ik nog wel doen in geval van jou..

Gr Rina

Hey,

Ze hebben (nog) geen opvang bij de sportschool, anders had ik haar op zondagochtend lekker meegenomen! De sportschool is 5 min met de auto, dus ben zo thuis, maarja mijn tel hoor ik natuurlijk niet. Ik ga het ook nog met haar overleggen (buurvrouw) misschien zegt ze, ik kom wel bij jou zitten!

Vind het ook zo lastig... maar ik vind het ook belangrijk dat ik even lekker een uurtje kan sporten, die les is zo leuk, is jammer als ik het moet opzeggen!

Ikzelf zou het niet doen, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Als je bang bent voor brand e.d. kun je natuurlijk ook rookmelders plaatsen, als je die nog niet hebt. Wij hebben er in elke kamer eigenlijk wel een, en ook op alle verdiepingen. Die dingen maken zo'n enorme herrie dat je dat dan echt via de babyfoon wel hoort.

Groetjes, Marisa

Hoi,

misschien wel een fijner idee om de buurvrouw te vragen bij jullie in huis te gaan zitten als ze dat niet erg vind. Aan de andere kant met een goede babyfoon en evt rookmelders kan het toch ook geen kwaad? en wel weer zo handig voor de buurvrouw lijkt me...
Ik ben geregeld buiten aan het werk op onze boerderij (bijvoorbeeld sochtends als Alice nog slaapt) en dan loop ik ook met een babyfoon in het rond die +/- 500 meter bereik heeft. Dat ding geeft ook aan als hij geen bereik heeft en gaat prima. Wel overal rookmelders/koolmonoxide melders geinstalleerd en die hoor je echt wel op de babyfoon!

Groetjes Alberdien

hoihoi,

de buurvrouw en ik doen dat regelmatig over en weer en ik vind het ideaal. LLeviligt lekker in zijn eigen bedje en met goede rookmelders en een goede babyfoon is het geen probleem vinden wij.

groetjes chimene

Het is wat die meiden hiervoor al zeggen. Als jij er een goed gevoel bij hebt, dan kun je het toch doen. Volgens mij deden onze ouders dat ook altijd ff de buren inschakelen. En het is vooral erg handig als je manlief straks weg is.
Waarom probeer je het niet een avondje, als het je tegenstaat dan doe je het gewoon niet meer.

Succes met je beslissing en laat je ff weten hoe het gegaan is?

gr. Ilone

ps ik zou idd een nieuwe babyfoon kopen, stoort die van jou niet???

Terug
Bovenaan