Babyproducten

Hoi allemaal,<br />Graag zou ik van jullie horen welke babyproducten volgens jou echt onmisbaar zijn. (Met babyproducten bedoel ik producten van bijvoorbeeld Zwitsal, Etos, Kruidvat, Naïf)<br /><br />Als je wilt, mag je er ook de voor- en nadelen bij zetten. <br /><br />Ik zie door de bomen het bos niet meer, hebben meer moeders dat? ?<br />
 
Wij hebben in het eerste jaar veel gebruikt:
Weleda cremebadje. Hiermee bleef het huidje veel zachter dan met bijvoorbeeld zwitsal. En die geur ?
Burts Bees Baby Bee Multiple Purpose Ointment: echte zalf. Onze dochter had een erg droge huid, met name in de winter. Ook vaak eczeemplekjes. Dus lekker na het badderen, maar ook voor buiten of schrale handjes ofzo. 
Sudocreme: alle soorten billencreme geprobeeld, incl dr leenarts, weleda en bepanthen. Deze werkte hier gewoon het beste. Onze dochter heeft als ze ziek is, wat ze veel was door de opvang, snel kapotte billen. 
Huggies Pure extra care billendoekjes. Zijn wat dikker dan normaal en vind ik prettiger werken. Ook enkel water, geen andere zooi. Ik koop ze goedkoop in via Plein. In de super zijn ze erg duur. 
Vanaf 6 mnd Baby Luuf voor verkoudheden. Ik adem er zelf ook meteen prettiger van haha!
Dingen die ik vrijwel nooit gebruikt heb: shampoo, babyolie en bodymilk. 
 
Met je eigen moedermelk kun je trouwens ook een hoop verzorging doen. Als je bv gaat geven dan. 
Oh en ze reageerde gevoelig op veel soorten zonnebrand. Maar die van Naïf (duuuuur) ging wel erg goed en smeerde ook redelijk goed uit, ondanks dat het een minerale filter is. Ik gebruik dus alleen nog die. Heel tevreden over.
 
Of je nu de ene of de andere shampoo of badolie gebruikt, maakt me weinig uit. Ooit begon ik leuk met alles van zwitsal, maar 4 jaar en 2 kinderen verder koop ik gezien de prijs toch echt shampoo/conditioner/badschuim van huismerk voor de kinderen.

Onmisbaar vind ik wel een goede vette zalf voor droge huid, vooral baby's hebben snel een droge huid. Ik heb hier een vette witte vaseline-zalf van de huisarts die ik soms dik opsmeer voordat ze naar bed gaan en dan trekt dat heerlijk de hele nacht in.

Zwitsal Goedemorgen lotion vind ik ook onmisbaar, daar kam ik elke ochtend nog de haren mee van m'n 2 dochters, al jarenlang.

Verder vind ik sudocreme heel fijn bij rode billen en dat werkt hier heel goed, maar anderen zweren juist bij Bepanthen of een ander merk!
Je moet ook een beetje uitproberen wat je zelf fijn vindt. Koop gewoon wat en kijk wat je fijn vindt. Een flop vind ik altijd huidole bij baby's, alles zit dan onder de vette olie druppels en ik kreeg m'n kind nooit ingesmeerd met huidolie, zo'n gepruts .. ;)
 
Wij gebruiken bij kapotte binnen de zinkolie van dr swaab, echt topspul! Als er geen kapotte billen zijn gewoon de babyzalf van bepanthen (vind ik zelf fijner dan sudocreme)
Bij tandjes die doorkomen is dentinox echt onmisbaar, bij ons werkte chamodent echt niet.
 
Denk dat het vooral uitmaakt wat je zelf wil gaan gebruiken. Wij gebruiken geen producten met parfums en ik maak mijn eigen billendoekjes. Maar net wat je belangrijk vind denk ik.

Voor rode billen vaseline, kokosolie of bepanthen.

En inderdaad, als je borstvoeding gaat geven, de melk die ik over heb met kolven doe ik in het badje. Bij een prutoogje was druppels in het oog, en bij een verstopte neus wat druppels in de neus.
 
Dit is zo persoonlijk. Ik heb bijvoorbeeld nog nooit iets voor doorkomende tandjes of kiezen gebruikt. En omdat ik nooit kunstvoeding heb gegeven heb ik geen poedertoren gekocht etc. Waar de een tientallen spenen verslijt zal de ander er nooit 1 gebruiken. Dus het is echt maar afwachten wat je zelf fijn vindt en wat voor kindje je krijgt ?. Ik smeer mijn zoontje na het badderen altijd in met olie of met crème van Zwitsal of Kruidvat. Voor zijn haar gebruik ik ook Zwitsal, Nenuco of iets voor krullen van de action. Ik heb in het begin luiers van pampers gebruikt en ben als snel overgegaan op Kruidvat; heel tevreden over! 
Ik kreeg een keer de tip om iets van nasules met zoutoplossing in huis te hebben want met een verstopte neus drinken baby's niet of slecht,.. Ben inderdaad wel eens op zondag op zoek gegaan of er een supermarkt was die die had. Dus die zou ik ook op je lijstje zetten. Succes!! 
 
Terug
Bovenaan