babys van 9m geen ochtend en middag dutje!!

<p>hey Dames,</p><p>sinds mijn zoontje 9m is krijg ik hem zoooo moeilijk in slaap het vraagt enorm veel energie van mij! :((( Hij wordt om 9.00 wakker en doet daarna moeilijk een oog dicht... Rond 11u krijgt hij slaap maar dan slaapt die letterlijk maar 10min? Is het normaal dat ze rond deze tijden zo moeilijk slapen?</p><p>De avonden slaapt die ook pas na 20.00</p><p>weet ff niet meer wat ik moet doen. Hij wordt alleen  maar drukker en wilder als die niet slaapt, maar slapen wil die ook niet :((</p><p> </p><p>Iemand tips?</p><p> </p><p> </p>

Om 9.00 wakker is behoorlijk laat. Wel lekker natuurlijk,  maar hij kan op zijn leeftijd wel zo'n 2.5 a 3 uur wakker zijn dus ik zou m pas rond 12.00 naar bed doen dan. Al eens geprobeerd? 

Om 9.00 wakker is behoorlijk laat. Wel lekker natuurlijk,  maar hij kan op zijn leeftijd wel zo'n 2.5 a 3 uur wakker zijn dus ik zou m pas rond 12.00 naar bed doen dan. Al eens geprobeerd? 
Of eerder wakker maken in de ochtend.. mijn kids zijn altijd tussen 6.00-6.45 wakker. dat is vroeg maar ook wel normaal voor kindjes. De jongste is nu 13 maanden en slaapt dan nog van 10.00-11.00 En van 14.30-15.30.

En s avonds slapen ze ook rond 20.00. Dat vind ik wel oké.
Misschien toch iets eerder wakker maken in de ochtend zodat je in een 'normaal' ritme komt. Gewoon uiterlijk 8.00 uur bed, en dan rond 10.30/11.00 weer een dutje proberen 

Idd even naar je wakkertijd kijken!
Mijn zooontje kon ook zo heerlijk uitslapen. Altijd lekker op verzoek gevoed..
Werd vaak om 8:30 wakker, soms pas om 9:30 wakker gemaakt!!
Maar idd 12 uur naar bed brengen en dan hopen dat hij 1 lange slaapt doet van 3 uurtjes. Savonds rond 1830/1900u in bed

Wij gebruiken hier het 2-3-4 ritme.
Rond half 8 wakker, half 10 naar bed. Vaak een  uur/anderhalfuur . Soms langer, soms korter. Dan 3 uur na wakker zijn weer naar bed, ook dan slaapje van anderhalfuur tot 2 uur. En dan 4 uur daarna naar bed. We komen dan meestal uit ergens tussen half 8 en 8.

ja ik had idd eerst ook echt een ritme erin. hij werd toen zelfs rond 7u wakker soms 8 dat vond ik nooit erg we stonden lekker op en rond 9/10u weer naar bed, maar nu wordt die rond 9u wakker en wilt gewoon niet slapen terwijl ik zie dat hij moe is.  rond 11.30 probeer ik hem te voeden en in slaap te krijgen dit lukt echter pas na een half uur verschonen+voeden en dan pas slapen. Moet ik hem gewoon eerder wakker maken?

Hier hetzelfde probleem. Vandaag ook weer. Wakker om 8:00 uur en slaapt nu eindelijk (15:15) na een uur proberen. 
De afgelopen dagen gaat het ietje beter, ik denk doordat we de kamer nu goed donker maken. Wellicht dat dit iets beter kan? 
Succes!

Terug
Bovenaan