Babyshower: Wie vraag je?

<p>Hallo,</p><p>Aan een babyshower ontkom je niet als je zwanger bent. Ik had al aangegeven dat ik iets van een lunch of high tea wilde ipv een middag met spelletjes. Nu werdt er gevraagd wie ik erbij wilde hebben. Nu wil ik het liefst het alleen met mn vriendinnen vieren. Toen werdt gevraagd of ik mn moeder, schoonmoeder en schoonzus erbij wilde hebben. Hier heb ik eerlijk gezegd niet over nagedacht. Ik heb niet zo'n hele goede band met mn schoonmoeder en -zus. Kan ik het maken om ze niet uit te nodigen? </p><p>Ik weet dat mn moeder het niet erg zou vinden alsnog dit met de meiden vier. Geen idee hoe mn schoonmoeder en -zus hier op reageren. </p><p>Wat is jullie advies? </p><p>?</p>

Lekker uitnodigen wie je uit wilt nodigen. Zijn dit je schoonmoeder en -zus niet dan niet doen. Heel simpel, een babyshower draait om jou en de baby, niet om andere. Kies lekker voor jezelf zodat jij een leuke dag hebt! ;) 

Hoi! Gefeliciteerd met je zwangerschap. Goed dat je hierover nadenkt want je gaat er of met hele mooie gevoelens op terug kijken of het wordt een grote teleurstelling. 
Ik ben van mening dat alleen JIJ dat kan beslissen. Maak een lijstje met de mensen die je erbij wilt hebben. Ik zou inderdaad je moeder, schoonmoeder en schoonzus achterwege laten. Dan kun je nog altijd zeggen alleen vriendinnen geen familie. Als de band met je moeder goed is zou ik lekker met zn tweeën lunchen of uit eten gaan als een soort babyshower met zn tweetjes. Je wordt moeder, dan heb je je moeder het hards nodig (althans zo ervaarde ik het). Laat je voor de rest verassen en geniet ervan.

Ik heb overigens bij de eerste een mega babyshower gehad, was heel leuk maar ik spreek de helft van die meiden niet eens meer. Bij de tweede heb ik daarom expliciet gezegd dat ik er echt niet meer op zit te wachten. Ik ben toen gaan brunchen met mijn zussen moeder, schoonmoeder en schoonzus. Ontzettend leuk om het zo klein te houden. Het is wat ieder zelf wil. Maar wat vooral belangrijk is, dat je er zelf over nadenkt. Heel veel plezier alvast ?

Je kunt er wel aan ontkomen hoor.. ;-) Ik heb gewoon gezegd dat ik geen babyshower wil.. Je moet dit alleen doen als je dat zelf leuk vind, van mij hoeft dat overtrokken gedoe niet, maar ieder zn ding hè.. Wat ik wil zeggen, als je het niet wil, kan je dit ook gewoon aangeven! Anders veel plezier!

Ik wilde het ook liever niet, vanwege het hele dilemma wie wel en niet en wat te doen. Mijn beste vriendinnetje organiseerde stiekem toch wat, met mijn hockeyteam en wat vriendinnen. Helemaal top. Mijn moeder kent ze goed, mijn schoonzusje is haar zusje, maar beide had ze niet uitgenodigd, zodat het gewoon een middag met vriendinnen was, zonder verder gedoe! Overigens was ook niemand ‘beledigd’ dat ze er niet voor waren uitgenodigd. 

Ik wilde ook ectt geen baby shower, ook niet gehad :) ben in de tijd van m'n zwangerschap wel gewoon gaan lunchen en uit eten geweest met vriendinnen (wat ik daarvoor ook al deed) en dan hadden ze soms een kleinigheidje, heel leuk. 
Maar verder zou ik je vriendinnen vragen en verder geen familie of wel je moeder, maar dan ook je schoonzus en schoonmoeder. 

Ik wilde zowel de vorige keer als nu geen babyshower. Ik vind het zo'n onzin. Het hoeft dus absoluut niet. Ik zou gewoon zeggen dat je het niet wil en lekker iets afspreken met vriendinnen. Zit je ook niet met wie je wel en niet uit zou nodigen. 

Terug
Bovenaan