"babyshower"

Meiden, heeft een van de (toekomstige) moeders een babyhower gehad. Zo'n feestje dat je hebt nog vóór de bevalling. In Amerika is dat helemaal je van het. Hier heb ik t nog nooit gezien. Maar zou t wel heel graag willen. Lijkt me gewoon leuk. Iemand ideeën, suggesties of ervaring?
Please let me know!!

xx

Voor zover ik weet is de babyshower een verrassing voor de a.s moeder. Het is dus de bedoeling dat je moeder, een vriendin, zus, nicht, enz het initiatief neemt en de boel dus gaat regelen...

Ik zou zeggen, gooi eens wat hints in de groep, haha!

Lijkt me persoonlijk supergaaf!
Gezellig, alleen maar babydingetjes met alleen maar meiden!
Maar inderdaad, tis een soort vrijgezellenfeest die jij als a.s. mama niet organiseert, maar t wordt vóór jou georganiseerd en wat dat betreft zie ik het helaas somber in.. ;)

Hallo allemaal
Bij ons in de groep gebeurd dit wel bij de aanstaande mama s!
het is erg gezellig en leuk!
Wij deden het de eerste keer bij de aanstaande mama thuis als verassing. We hadden allemaal twee kleine kadootjes gekocht9Kraammand) en allemaal een eigen babyfoto mee. De zwangere mama moest raden welke baby wie was en mocht dan dat betreffende kadootje open maken.. ook was er een lijst met leuke vragen die een aanstaande moeder wel moet kunnen beantwoorden..
Verder hebben we ook wat leuke spelletjes gedaan, staan op internet.
Tweede keer hebben we mijn vriendin als verassing mee genomen lekker high teaen en mocht zijn een mooie feesthoed op met hoera ik wordt Mama!
Overal op tafels lagen roze en blauw vraagtekens.. heel gezellig. iedereen had een a4 gemaakt met het raden van de geboortedatum, naam en eigenschappen kind. Heel leuk om terug te lezen, vooral als iemand de naam goed heeft! wat bij ons bleek.
Succes en als ik ooit zwanger mag worden hoop ik dat ik ook een babyshower krijg!

Hi, ik woon in Amerika, en het is hier inderdaad gebruikelijk om een shower voor de geboorte te doen. Dat is geen verrassing, maar wordt met de aanstaande moeder samen georganiseerd. Die geeft aan een zus of vriendin de namen door van de vrouwen die ze graag wil uitnodigen, en wat ze graag wil doen, en waar, en diegene organiseert het 'namens' haar.
Het is leuk om te doen want je hebt nog een vriendinnendag die in het teken staat van de aanstaande moeder, voordat het kind (inclusief slapeloze nachten) er is, en je wel wat anders aan je hoofd hebt...
Veel plezier!

Hee CC
Jouw berichtje geeft me toch wel nog wat hoop, haha. Ik zou het echt ontzettend leuk vinden om zoiets te doen/krijgen. Heb t al zo vaak gezien in films en series en ook gelezen van echte Amerikaanse op weblogs en in boekjes enzo. Het lijkt me echt super!! Ik zal eens een balletje opgooien bij de meiden.. ;)
Dankje!!

Terug
Bovenaan