babyslaapjes

Mijn baby (4 wk) ligt niet graag alleen in bed of wipstoeltje (=huilen).
Ze valt meestal in slaap als ik ze bij me heb, is dit normaal?
Lees nl. net weer ergers dat een kind moet leren zelf in slaap te vallen in eigen bed (v.a welke leeftijd??). Ergens anders lees ik weer dat je baby veel vathouden en troosten juist goed is... Grmbl... Moeilijk hoor, mama zijn. Aldoor het gevoel dat het anders moet.
 
Dat zelf in slaap vallen in het eigen bed gaat pas op bij baby's vanaf een maand of 5 a 6 hoor. Voor de hele kleintjes, zoals jouw baby, geldt dat je ze nog niet echt kunt verwennen. Jouw baby wil blijkbaar heel graag bij jou zijn, heeft jouw aanwezigheid nodig om zich prettig en veilig te voelen. Misschien wel zwaar voor jou, maar als je je baby nu al die aandacht geeft krijgt je kindje voldoende vertrouwen in de omgeving om je straks wat meer los te laten.
 
Hoi,

Je kunt geen 6 maanden permanent met je dochter lopen sjouwen hoor. Het hele pricipe van laten huilen in bed gaat inderdaad pas op vanaf een maand of 6, veel vasthouden en troosten is ook wel goed, maar je kindje moet inderdaad ook leren in bed te liggen.
Ik had geluk met een winterkindje, dat ik lekker in een zachte wollen doek wikkelde (waar ze nu nog steeds mee slaapt, maar dan meer als knuffel). In het begin eindeloos in bed gelegd, weer wakker, eruit, later opnieuw proberen, maar na een poosje ging het goed. En in bed leggen na een voeding: dan is ze lekker rozig van de melk en tevreden: een hongerige baby slaapt niet.

Succes,
Michelle.

 
Nog even een aanvulling op mijn eerste bericht (anoniem1), dit wil dus niet zeggen dat jouw baby dit gedrag tot de 6e maand zal laten zien hoor. Het kan heel geleidelijk veranderen in de komende periode, vaak is het een fase. Want inderdaad, je kunt geen 6 maanden met je kind rondsjouwen. Wat trouwens misschien ook een tip is is je kindje in de buikdragen ronddragen. Deze mogen echter pas vanaf een week of 6 gebruikt worden. De draagdoek mag geloof ik wel nu al gebruikt worden. Je hebt dan je handen vrij en je kleintje is wel lekker dicht bij je.
 
Terug
Bovenaan