Babyslaapzak

Hoi,
ook hier maar even de vraag. Weet iemand waarom er voor jonge baby's geen baby slaapzakken verkrijgbaar zijn? Althans, ik kan ze niet vinden. De kleinste zijn 70 cm lang en daar verdrinkt ons kleine meisje in. Is er een reden voor dat ze er de eerste 2 maanden nog niet in mogen?
Ik heb een baby slaapzak van fleece gekregen, voor als ze wat groter is. Is dit niet te warm voor s'nachts? Het is er wel 1 met drukknoopjes (dus er komt nog wat lucht bij, en het heeft geen mouwen.
Hoop dat iemand reageert. BEDANKT!
 
hoi kim, ik zit eigenlijk met dezelfde vraag.
over die fleece gesproken, lijkt me wel wat warm ja. ik zou dan geen dekentje meer gebruiken. tja dat moet je ff kijken.
groetjes sandy
 
Hoi Kim,

De eerste drie maanden of zo is het niet de bedoeling dat je babietje in een slaapzak slaapt. Hij/zij zou kunnen draaien of in de slaapzak kunnen wegzakken of zo en dat kan gevaarlijk zijn. Gewoon dekentje en lakentjes strak instoppen en daar je baby onder leggen. Op de site van prenatal staan tips over hoe je een bedje het beste op kunt maken.

Groetjes M (36 wkn)
 
Hoi Kim,

Ik zat met hetzelfde probleem, ik heb het nagevraagd bij prenatal, volgens de verkoopster woelt een baby onder de 3 maanden zich niet los, nou die van mij wel dus, toch ben ik pas met 3 maanden begonnen hem in een slaapzakje te leggen, een slaapzakje van fleece lijkt me voor de zomer ook wat te warm
groetjes Bianca
 
Je kunt ook de kleinste maat slaapzak met veiligheidsspelden wat kleiner maken bij de armsgaten, dan glijdt je kind niet weg. (tip van de kraamverzorgster)
Als je handig bent met de naaimachine kun je er ook een stuk afhalen en dichtstikken onderaan.
het is niet zo dat een jonge baby niet in een slaapzak mag hoor. Zolang hij maar niet naar beneden kan glijden.
Succes ermee
 
Ik heb er wel een gehad voor mijn zoontje gekocht bij de kruidvat van funny bunny toendertijd. Maar ja das alweer 4 jaar geleden. Ze zijn er dus wel. Anders even kijken bij een babyspeciaalzaak. Je kunt er ook zelf een maken of inderdaad een van 70 cm inkorten en de armsgaten kleiner maken.
 
Halloo,

Verwarrend hoor. Bij mij zeiden ze bij de Prenatal (zie berichtje Kim) juist dat het kindje de eertse drie maanden niet in een slaapzak moet. Nou ja, hoop dat je er een beetje wijzer van bent geworden allemaal.

groetjes M
 
Terug
Bovenaan