Babyslaapzak

Hoi,
weet iemand waarom er voor jonge baby's geen baby slaapzakken verkrijgbaar zijn? Althans, ik kan ze niet vinden. De kleinste zijn 70 cm lang en daar verdrinkt ons kleine meisje in. Is er een reden voor dat ze er de eerste 2 maanden nog niet in mogen?
Ik heb een baby slaapzak van fleece gekregen, voor als ze wat groter is. Is dit niet te warm voor s'nachts? Het is er wel 1 met drukknoopjes (dus er komt nog wat lucht bij, en het heeft geen mouwen.
Hoop dat iemand reageert. BEDANKT!
 
ik ken jou probleem maar niet getreurd!!!! die van 70 cm zijn ook voor babys alleen moet je de armgaten wat innemen zodat het mooi aansluit bij haar armpjes en later als ze wat groter is haal je de steekjes er gewoon uit,,,Voor nu zou dat fleece slaapzakje nog wel kennen omdat het nog aardig fris is snachts,,, maar in de zomer zou ik dat echt niet doen omdat het dan al zo warm is,,, je heb gewone zomer slaapzakken en meestal leg ik haar in de zomer met een rompertje en de slaapzak in bed,, voordat ik naar bed gaat leg ik er dan nog een laken overheen.
 
Mijn dochetr was bij de geboorte maar een klein meisje, maar ik had wel een slaapzak. een bij de v/d weg, van dun matriaal, ideaal voor een klein baby'tje. het is een 70 cm, ze is nu 5 maanden en slaapt er nog in.
SUCCES
 
mijn dochtertje sliep al in een slaapzakje toen ze nog maar 8 weken oud was, omdat ze zich toen al bloottrapte, ook ik heb toen de mouwgaten iets dichtgenaait.
 
Mijn zoontje sliep vanaf 6 weken al in een slaapzak, ook deze was 70 cm. Ik heb er niets aan vermaakt en het voeteneinde stop je gewoon onder het matras. Hij traptje zich steeds bloot en kon niet stil liggen, hij wilde ook met 2 maanden al proberen te draaien. Bij Prental kreeg ik het advies een slaapzak (van dun katoen) met de slaapzakriem. Deze komt onder bedbodem vast en zo kan hij niet op zijn buik draaien. Ik vind het ideaal, hij is nu 8 maanden en slaapt er nog mee (wel grotere slaapzak nu van 90 cm). Hij kon met 4 maanden al op z'n buik draaien en dit is ideaal ligt zo heel snel en heerlijk rustig te slapen.
 
Terug
Bovenaan