babysleep zijslaper

ons meisje heeft vanaf dat ze op haar rug slaapt een voorkeurshouding met haar hoofdje. Tips van het consultatebureau helpen niet, ze blijft haar hoofdje naar 1 kant draaien.
Nu hebben we haar in een zijslaper gelegd. Ik ben benieuwd naar ervaringen van andere ouders. Aangezien deze zijslaper niet door het bureau of door de kraamhulp wordt aangeraden.
 
Mijn advies is een kinderfysio bellen. Je kan ook eens kijken bij Ontwikkeling, daar staat een topic over een voorkeurshouding en geven een aantal moeders hun ervaringen.
 
toevallig heb ik bij het kopje ontwikkeling dit ook geplaatst. :)
Ik heb er ook een aangeschaft. Woensdag mee begonnen, toen bleef hij liggen. Hij draait nu steeds in dat ding terug op zijn rug...
Kan dat ding niet stellen he?
 
Hey meiden,
ik zou toch even overleggen met de fysio. De tweeling van mijn zus hadden ook een voorkeurshouding. Bij haar zei de fysio, dat je je kleintje 's nachts lekker moet laten liggen zoals ze willen, als je overdag aan de gang gaat met oefeningen. Bij hun valt de afvlakking nu alweer aardig mee, terwijl ze het allebei flink hadden hoor!
Heel veel succes!
Liefs,
Mar
 
Wij zijn naar een osteopaat geweest en dat heeft perfect geholpen. Het bleek dat Timo door de snelle bevalling wat vast zat bij zijn sleutelbeentjes. Dit heeft ze los gemasseerd en nu heeft hij geen voorkeurshouding meer!
Het voordeel van een osteopaat, baat het niet dan schaat het ook niet.
Succes.
 
Bij mij hetzelfde verhaal als RianS, alleen raadde onze osteopaat juist wél aan Tim (zo heet mijn zoontje ook :)) op zijn zij te leggen. Wij hebben hem toen ook in zo'n zijslaper gelegd en dat ging prima. Een paar weken later bleek Tim een echte buikslaper en zo slaapt hij nog steeds (11 maanden inmiddels).
 
bedankt voor de reacties. We hebben haar er een paar keer in laten liggen, maar ze draait zich zo terug, hoe klein ze nog is. De laatste dagen gaat het beter en lijkt ze niet meer steeds op 1 kant te liggen. Wij houden het goed in de gaten dat ze niet altijd 1 kant op ligt en bij onze eerste afspraak bij het consultatiebureau eens kijken wat ze zeggen
 
Terug
Bovenaan