Babyuitzet, help. Tips?

<p>Hi allemaal.    </p><p>Dit is mijn eerste zwangerschap en kom er niet uit met de uitzetlijst. Kunnen de ervaren dames me tips geven over wat je het beste kunt aanschaffen van de volgend producten (dus welke merken/soorten enz):</p><p>– matrasje</p><p>– kruiken, welk merk of soort? </p><p>– babybad</p><p>– spenen </p><p>– flesje (tegen krampjes) </p><p>– neutrale badgel/shampoo etc zonder enige toevoeging</p><p>– kinderwagen (liefst makkelijk te vervoeren in de auto) </p><p>– maxi cosi   </p><p> </p><p>Zou me enorm helpen!?</p>

Matrassen hebben wij van de Ikea, eennagoedkoopste kwamen heel goed uit consumentenbond testen
Kruiken: metalen van de hema ofzo.  Koop er 1 zelf en probeer er 1 via vrienden/familie te lenen want na de kraamtijd gebruik je ze echt niet allebei meer. 
Bad: je kan kijken voor een tummy tub (doorzichtige emmer) voor de eerste paar maanden. Scheelt n hoop water.
Spenen:  in de diverse gratis dozen zitten er altijd wel 1 of 2. Kijk of de baby die wil.
Flessen: ik geef borstvoeding dus pas met 3 maanden gebruikt als de krampjes al n heel end weg zijn. Philips Avent met natural flesspeen. Anderen zweren bij dr brown tegen krampjes. 
Verzorgingsproductrn: alles van neutral. Ook wasmiddel. Voor de billen een creme met lanoline en calendula 
Kinderwagen moet je uitproberen in een winkel. Ik heb m van vrienden overgenomen.  Wat ik fijn vind is dat je de wagen ook met grote wielen naar voren ("off roaf stand ") han gebruiken en dit tijdens de wandeling kan verstellen door de stang naar de andere kant te draaien (bugaboo cameleon 3).
Maxicosi: kijk in de winkel. En testen van consumentenbond/,anwb. En kijk dat hij op t onderstel van de wandelwagen past. Niet voor lange wandelingen of shopsessies maar handig voor als je ff naar n winkel moet die niet zo ruim bemeten is.

Over een paar items heb ik tips:

Wij hebben twee metalen kruiken geleend van familie, ze zijn van de babydump denk ik. Maar vraag eens rond of iemand er nog heeft liggen! Zo niet, dan zijn ze - denk ik - van elk merk/winkel prima.

Douchegel of shampoo heb je (nog) niet nodig, zeker niet in het begin. Alleen warm water is dan voldoende. Je kunt eventueel een neutrale badolie kopen, wij hebben die van Naïf. Ook de billen crème en billendoekjes van Naïf vinden wij prettig (de doekjes blijven nat, ook al laat je het pakje open staan). Daarnaast hebben wij veel van Neutral (wasmiddel, en handzeep en douchegel voor ons - in de kraamweek is het fijn als de baby vooral jullie kan ruiken en geen parfum oid).

Wij hebben van vrienden een babybadje en tummy tub overgenomen. De tummy tub is vooral fijn (volgens onze kraamhulp) als ze net ietsje ouder zijn, niet alle baby’s vinden die fijn in het begin. Wij gebruiken nu het badje, die vindt onze baby heel fijn! Het badje hoeft niet van een bepaald merk te zijn, een simpele is prima.

Wij hebben verschillende spenen geprobeerd, tot nu toe wil hij het liefste de Bibs speen. Maar elk kindje is anders! Dus ik zou bijv een of twee soorten kopen en die eerst proberen! Je hebt zo nieuwe in huis. :)

Succes!

Spenen, flesje is heel persoonlijk. Wij hebben wel 5 merkjes spenen geprobeerd voor bleek dat onze dochter bibs pakte. Zorg dat je 2 merkjes in huis hebt en probeer die. Zelfde met flesjes. Koop niet een hele voorraad flessenspullen van 1 merk. Maar 2 kleine flesjes van verschillende merkjes. En kijk wat je kindje pakt, koop daar dan evt meer van. Ik heb vanaf 3 maanden flessen gegeven en dr brown beviel prima. Flessen steriliseren deden wij in de pan en later de vaatwasser. Geen attributen voor nodig. 
Stalen kruiken inderdaad en leen ze. Zorg wel dat er geen roest in de dop zit. 
Badje op een standaard beviel hier het best. Onze dochter houdt van spartelen met de beentjes. Was tot 6 maanden heerlijk voor haar. Daarna in een heel klein laagje in het grote bad. Lekker spetteren. 
In het begin is zeepvrije wasgel niet nodig. We zijn na een paar maanden weleda cremebadje gaan gebruiken. Legt een lekker vettig laagje op de huid. En toen haar haar begon te groeien overgestapt op weleda zeepvrije wasgel voor huid en haar. Ruikt heerlijk en is heel mild. 
Trap niet in het aerosleep verkooppraatje voor matrasjes. De technologie is nooit bewezen. Die van de ikea werkte hier prima. 
Maxicosi en kinderwagen is zo persoonlijk. Ga eens in de winkel kijken voor de mogelijkheden. Check voor de maxicosi (of een ander merk) ook even of ie wel goed uit de anwb test kwam. En als je voor i size gaat, of het wel in je auto past. Nieuwere autos hebben vaak wel die aansluiting. Je hoeft niet perse een 3-1 pakket te kopen waarbij de maxicosi met de kinderwagen komt. Je kunt adapters kopen en zo de door jou gekozen maxicosi passend maken voor het onderstel. Check wel even of je voor je combinatie de juiste adapters kunt krijgen. Wij zijn voor de Nuna Demi Grow gegaan omdat mijn man heel lang is. Dit was een van de weinige opties waarbij hij rechtop kon staan. En Nuna is redelijk compleet, waardoor je niet nog een hoop geld kwijt bent aan opties op de kinderwagen. De maxicosi is gewoon een model van maxicosi zelf ipv nuna. Maar die verkopen ze inmiddels niet meer.

Kruiken en babybad (met standaard, fijn voor je rug) zou ik inderdaad lenen of goedkoop via marktplaats kan ook. Kruiken hebben wij alleen met de kraamzorg gebruikt en baby badje paste hij met 5 maanden al niet meer in. Ik vond het zonde om daar 100 euro voor uit te geven.
Kinderwagen inderdaad in de winkel uitproberen, je hebt er zo veel en dat is erg persoonlijk wat je wensen zijn en wat jij fijn vindt. Ik heb de nuna mixx next omdat ik op zoek was naar een grote mand eronder vanwege de boodschappen. Past fijn in de auto ook.
Maxi-Cosi krijg je weleens samen met de kinderwagen. Wij kregen als actie bij de babydump de joie jemm2 erbij maar hier waren we niet blij mee. Het zou het veiligere model zijn met extra hoofdsteun maar de baby zat er veelste diep en krap in en zijn hoofd/nek zaten niet fijn. Al helemaal met een paar maanden dat hij wat groter werd. Toen mogen ruilen met de joie jemm 1 die is gewoon heel simpel.

Voor in bad gebruik je de eerste maanden alleen water en evt badolie. Ik ben pas douchegel gaan gebruiken (had een heleboel gekregen van zwitsal en neutral) toen hij in de zomer echt ging zweten en met de eerste hapjes.
Matrasje van het wiegje kwam bij ons bij het wiegje, was een simpel matras van 7 cm dik geloof ik. Ze zijn dan nog zo licht. Van het ledikantje heb ik een wat steviger matras van 12 cm. Met een antiallergie hoes. Belangrijk dat de hoes afneembaar en wasbaar is.
Succes! Spannend allemaal

Het ikeamatrasje is inderdaad een aanrader. Hij heet Krummelur of iets dergelijks. Qua flessen raad ik dr Browns aan. 

Terug
Bovenaan