babyuitzet

hoi moeders, aanstaande moeders etc,

Mijn naam is nienke en ik verwacht in juni mijn 1e baby.
Nou ben ik al behoorlijk bezig met de babyuitzet.
ik heb via sommige sites een lijst kunnen uitprinten over wat je allemaal nodig hebt.
Alleen er zijn zoveel verschillen, de ene zegt dit en de andere dat.

dus ik dacht ik vraag jullie hulp!!
Jullie als kenners weten wat er absoluut belangrijk is.
En waarvan dachten jullie had ik het maar niet gekocht dat gebruik ik niet.

Nou dames ik hoop dat jullie mij willen helpen.

Wat is een moetje en wat een magje.

Alvast bedankt,

Gr xxx Nienke

Mee eens! Aan dit topic heb ik ook enorm veel gehad. Verder ben ik in het begin van mijn zwangerschap naar de jonge gezinnenbeurs geweest en heb daar ontelbaar veel folders ingeslagen. Ik heb eerst alles op een rij gezet wat er allemaal in babyland verkrijgbaar was en daarna pas dingen gekocht.

Groetjes en veel plezier met babyshoppen!

Marisa

Op de meeste sites, en in winkels hangen van die folders maar daarop staan zoveel dingen die je eigenlijk niet gebruikt.

Ik heb mazzel dat mijn zus al kinderen heeft en zij heeft mij toen een document gestuurd met wat zij allemaal gebruikt heeft.

succes!

Hoi Nienke,

Ik heb twee algemene tips:
- Je hoeft niet alles al van tevoren klaar te hebben staan! Je zult zien dat sommige dingen in de praktijk toch anders gaan dan je van tevoren had gedacht. En veel dingen zijn zó gehaald wanneer je erachter komt dat je nog iets mist. Als je graag van alles nieuw wilt (meubeltjes, wagen) en die dingen hebben 10 weken of langer levertijd, zul je dat natuurlijk wel van tevoren moeten regelen. En ook de spullen die je écht voor de eerste week nodig hebt. Maar als je bijvoorbeeld flessen, hydrofielluiers of kleertjes tekort komt, zijn die snel genoeg bij gekocht. Het is wel handig als je weet wat er allemaal bestaat, zodat je weet wát je mist en waar het eventueel te koop is.
- Probeer spullen te lenen/over te nemen. Ik heb veel van vriendinnen kunnen lenen en dat bevalt mij prima. Ook Marktplaats is handig. Zo kun je rustig dingen uitproberen zonder dat het meteen een kapitaal kost. Blijkt het dan voor jou of je kindje niks te zijn, is dat helemaal niet erg.

Succes!
Betje.

Terug
Bovenaan