Babyvermaak...

Hai!

Mijn zoon is nu 3 maanden en ik als hij wakker is en niet gevoed wordt huilt hij erg veel. Absoluut niet in staat zichzelf te vermaken. Niet geboeid door zijn eigen handjes of speeltjes. Hij grijpt nog nergens naar en kan trouwens sowieso nog niets vasthouden. Ik kan hem wel een beetje vermaken, maar verder dan 'daar komt een muisje aangelopen' en fietsen met de beetjes e.d. kom ik niet. Hoe 'spelen' anderen met hun babietjes??? Ben benieuwd!!!

Grtz, Stasha.
 
Kan het zijn, dat hij gewoon te moe is om zelf te spelen? Bij heel jonge kinderen is het vaak wakker worden, verschonen, voeden, samen spelen en dan weer naar bed. In een later stadium komt ook het zelf spelen erbij.
Misschien kun je hem zachtjes wiegen en liedjes zingen?

Groetjes, Marijon
 
O, alleen nog maar een beetje geklets op het aankleedkussen... dat vind mijn dochter van 3 maanden geweldig! Geluidjes nadoen die zij ook maakt, dat stimuleert haar enorm. Ze pakt ook nog niets vast ofzo, komt vanzelf!  Klinkt raar, maar vooral als ze 's avonds onrustig is leg ik haar lekker in haar blote bips op het aankleedkussen midden op tafel en ga ernaast zitten. Ze heeft dan meer vrijheid en begint meteen fanatiek met haar beentjes te spartelen! Ze houdt bijna altijd op met huilen en vermaakt zich dan prima!
 
toen mijn dochtertje 3 maanden was, speelde ze ook nog niet echt.

t was idd meer eten,luier verschonen en slapen.

ik praatte wel heel veel tegen haar.

en zong veel met haar.

klap eens in je handjes, er zaten 7 kikkertjes eigenlijk alle kinderliedjes.

maar ook gewone liedjes hoor.

ze vond (en vind nog steeds) het erg leuk, en rustgevend als ik begon ze zingen.

en een mobieltje boven haar bed.

op de aankleedkussen zongen we ook veel.

en mn dochtertje kreeg bij 3 maanden een knuffel die ze goed vast kon houden, die vond ze toen ook helemaal geweldig.


 
het echte spelen komt nog wel :D


 
groetjes, do
 
Mijn dochtertje is nu 5 maanden en wat ik vanaf het begin gedaan heb is tegen haar praten, over wat je gedaan hebt, hoe je vindt dat het gaat met haar ... praten over van alles.

Gekke bekken trekken, geluidjes maken, ... zingen ... ze vond/vindt dit heel leuk. Pas sinds kort kan ze dingetjes pakken en speelt ze graag met reclamefolders!!!

Groetjes Esther
 
ik hang bij mijn zoontje een ballon boven hem, is ie echt een hele tijd zoet mee. hij kijkt er naar en slaat er tegen aan, ziet er heel lief uit.
en lichte speeltjes zoals een doekje kan hij heel goed vasthouden en mee zwaaien, en misschien als je iets recht voor zijn gezicht houd pakt hij het wel?
 
Terug
Bovenaan