Inderdaad net wat Mamamirrie zegt. Tis effe uitvogelen welke babydoekjes je het best kunt gebruiken.
Wij hebben hier heel andere merken dan bij jullie, maar ik had voor onze dochter toen (natuurlijk) de duurste gekocht. Maar duur is dus echt niet altijd beter, Aylin bleek er uitslag van te krijgen. Nu blijkt dus dat de goedkoopste de beste zijn, maar dat kan natuurlijk voor ieder kindje anders zijn.
Zo ook met luiers, had Huggies gekocht. Die gaven allemaal "klontjes" en lekten door nu heb ik het bijna goedkoopste merk en die bevallen mij nog steeds het beste.
Hier bij ons kan je ook van die "travelpacks" babydoekjes kopen, das handig om uit te proberen welke het beste bij jou babies billetjes passen.
Ik ben een grote fan van Bepanthen, kun je dus voor luieruitslag gebruiken maar ook voor wondjes e.d. Ik vind het een supercreme.
Talkpoeder voor de billetjes had ik ook gekocht, werkte niet bij Aylin, dus die heb ik maar weggegooid.
Shampoo e.d. doe je heeeeeeeeel lang mee. Heb volgens mij ruim 1 jaar met Aylin's shampoo gedaan haha.
Van die speciale kinderwattenstaafjes zijn ook super (voor de oortjes en navelstompje) die zijn van Dove (heten hier Swisspers) die zijn wat dikker.
Een klein kartonnen nagelvijltje, de eerste weken vijlde ik Aylin's nageltjes altijd bij, omdat de nageltjes meestal nog erg week zijn, maar wel groeien. Plus ik vond het in het begin doodeng om met een schaartje die ieniemienie vingertjes en teentjes aan te raken haha.
Babyolie helpt erg goed tegen berg (dat kan er soms heel vies uitzien, maar is niet erg, komt heel vaak voor) Hoofdje insmeren met olie, in laten werken (paar uur) en dan uitkammen met kammetje dan haartjes wassen, na een paar dagen is het dan meestal weg. Ook hoef je babies haartjes niet iedere dag met shampoo te wassen, ruikt erg lekker, maar je hebt meer kans op berg.
Voor de rest weet ik zou gauw effe niets.
Groetjes Miriam.