Babyverzorgingsproducten

Wat hebben jullie aan babyverzorgingsproducten? Bijv. welk merk en wat allemaal?

Ik heb die dingen nog niet helemaal compleet en ben dus wel nieuwsgierig wat jullie allemaal kopen aan billenzalf, olie etc.

Groetjes van Simone

Ik heb eigenlijk nog helemaal niet zoveel aan verzorgingsproducten gekocht, alleen zeepvrije wasgel, babyshampoo en babyolie (deze kan manlief dan tijdens de weeen ook als massageolie voor mij gebruiken, stond op de verpakking dat deze uitermate geschikt is voor babymassage, dus dan neem ik aan dat hij ook lekker is om mij te masseren).
Ik heb zelf alles van Zwitsal gekocht, vind ik zelf zo lekker ruiken.
Nu vroeg ik me af wat ik het beste aan babyzalf kon kopen, maar daar heb ik nog een stuk of wat monstertjes van liggen waar ik wel even mee vooruit kan, zoals sudocreme, bepanthen en luierzalf van Natusan.
Nu had ik het er gisteren met mijn zus over, zij is een paar weken geleden bevallen, en die gaf aan dat de meeste dingen die zij heeft gekocht allemaal nog op de plank staan. Zo blijk je babyshampoo nog helemaal niet te gebruiken. Maarja, misschien verschilt dat ook weer per kraamzorg instelling. Ik zie het wel, ik heb de basisproducten in ieder geval liggen.

Groetjes Elise

Ik heb zelf de babyproducten van de DA omdat dat in leuke gekleurde flesjes zit, en dat staat leuk bij de babykamer op de plank haha.

Verder is sucocrem erg goed bij luieruitslag, maar Bepanthen helpt ook erg goed en kun je bij gevoelige tepels (borstvoeding) ook zelf goed gebruiken!
Verder heb ik van Balneum de baby badolie gekocht, ik heb zelf snel een droge huid, dus ik ga ons Ukkie lekker verwennen in bad!

Shampoo gebruik ik inderdaad niet heel vaak, maar als mensen het hebben gekocht en de baby heeft haren op zn koppie dan gebruik ik het wel hoor! Als mensen het niet hebben gekocht, dan gebruik ik de zeepvrije wasgel ook voor de haartjes, dat gaat ook prima.

Wat in ieder geval eigenlijk nooit meer wordt gebruikt is zo'n blok/stuk zeep, want dit droogt de huid erg uit....

Groetjes!! Mirjam (35+1)

Bepanthen heb ik inderdaad ook. En die olie van Balneum Hermal ook. Eczeem zit bij ons in de familie, dus durfde geen zwitsal wasgel te kopen.

Maar als ik het goed begrijp hoef ik niet nog eens apart billenzalf te kopen? Geen vaseline ofzo?

Als je de Bepanthen al hebt, hoeft dat inderdaad niet nee... Bij luieruitslag is het altijd wel even kijken welk middeltje bij jouw baby het beste helpt. Soms kan het ook aan de billendoekjes liggen, een kwestie van proberen dus!

Heb je vaseline in huis dan zou je dat direct na de geboorte bij elke verschoning op de billen kunnen smeren, dan krijg je de meconium (eerste, bijna zwarte ontlasting) beter van de billetjes af. Maar ook dat kan met andere billenzalf prima....

uhm shampoo.   wasgel.... bodylotion..... talkpoeder.... sudocreme....... uhm nog wwat dingetjes die ik zo niet weet en allemaal van het kruidvat merk... heb zelf een voorkeur voor zwitsal gebruik voor mezelf de haarlotion daarvan ma die is veel duurder en die van kruidvat ruikt erg na zwitsal dus probleembje opgelost :p

Inderdaad net wat Mamamirrie zegt. Tis effe uitvogelen welke babydoekjes je het best kunt gebruiken.
Wij hebben hier heel andere merken dan bij jullie, maar ik had voor onze dochter toen (natuurlijk) de duurste gekocht. Maar duur is dus echt niet altijd beter, Aylin bleek er uitslag van te krijgen. Nu blijkt dus dat de goedkoopste de beste zijn, maar dat kan natuurlijk voor ieder kindje anders zijn.

Zo ook met luiers, had Huggies gekocht. Die gaven allemaal "klontjes" en lekten door  nu heb ik het bijna goedkoopste merk en die bevallen mij nog steeds het beste.
Hier bij ons kan je ook van die "travelpacks" babydoekjes kopen, das handig om uit te proberen welke het beste bij jou babies billetjes passen.

Ik ben een grote fan van Bepanthen, kun je dus voor luieruitslag gebruiken maar ook voor wondjes e.d. Ik vind het een supercreme.
Talkpoeder voor de billetjes had ik ook gekocht, werkte niet bij Aylin, dus die heb ik maar weggegooid.

Shampoo e.d. doe je heeeeeeeeel lang mee. Heb volgens mij ruim 1 jaar met Aylin's shampoo gedaan haha.

Van die speciale kinderwattenstaafjes zijn ook super (voor de oortjes en navelstompje) die zijn van Dove (heten hier Swisspers) die zijn wat dikker.

Een klein kartonnen  nagelvijltje, de eerste weken vijlde ik Aylin's nageltjes altijd bij, omdat  de nageltjes meestal  nog erg week zijn, maar wel groeien. Plus ik vond het in het begin doodeng om met een schaartje die ieniemienie vingertjes en teentjes  aan te raken haha.

Babyolie helpt erg goed tegen berg (dat kan er soms heel vies uitzien, maar is niet erg, komt heel vaak voor) Hoofdje insmeren met olie, in laten werken (paar uur) en dan uitkammen met kammetje dan haartjes wassen, na een paar dagen is het dan meestal weg. Ook hoef je babies haartjes niet iedere dag met shampoo te wassen, ruikt erg lekker, maar je hebt meer kans op berg.

Voor de rest weet ik zou gauw effe niets.

Groetjes Miriam.

Wij hebben alles van de Hema. Ik ben er heel tevreden over en bij mijn zoontje heb ik er ook nooit problemen mee gehad. En ze komen ook in leuke kleurtjes dus ze staan mooi op de baby kamer...haha ook niet erg onbelangrijk...haha.
En als ze wat ouder zijn krijg je echt een jongens en meisjes assortiment. Blauw groen voor de jongens en rood roze voor de meiden.
Kijk leuk toch?

Gr Cares

Terug
Bovenaan