Babyvet

<p>Regelmatig krijg ik de opmerking dat wij een slanke baby hebben zonder babyvet. Zelfs de vraag of het wel goed gaat.</p><p>Hij is 6 weken en geboren bij 38 weken. Hij is niet mollig en gewoon heel slank. Hij heeft niet van die dikke armpjes of beentjes. Verder groeit hij goed en komt royaal aan. </p><p>Maar door zulke opmerkingen maak je je wel wat meer zorgen. </p>

Geen zorgen maken. Wij hebben ook een slanke baby en pas na een maand of 3 kreeg ze een beetje babyvet. Maar ze blijft nu met 8 maanden nog steeds een slanke baby. De kleertjes zijn vaak ook te wijd omdat die schijnbaar meer voor dikkere baby's gemaakt worden. 

Als jullie kleintje goed groeit, goed plast en tevreden is, hoef je je nergens zorgen over te maken! 
Ons mannetje is met 28 weken en 5 dagen geboren en had hetzelfde. Hij is nu 10 weken en krijgt langzaam de babyvetjes! 
Mocht je het niet vertrouwen, volg je mama instinct! Die zit altijd goed ❤️

Hoi
Mijn oudste dochter is ook heel lang slank geweest tegen 9 maanden kreeg ze wat vetjes en die zijn gebleven tot ze met 15 maanden ging lopen en daarna altijd heel dun geweest totdat ze 2 jaar geleden stopte met sporten en is nu 16 en heeft nu weer wat vetjes zolang ze goed eten en groeien zou ik me niet zo druk maken 

Hoi hoi, 
mn dochtertje geboren met 36 weken en is nu bijna 5 maandjes, nu beginnen de vetjes een klein beetje te komen dat ik ineens denk hé een klein rolletje op der been haha. Voor haar lengte past ze in 68 maar om haar beentjes en armpjes is het hartstikke wijd, lijken af en toe net soepjurken ? maar 62 begint nu wel een beetje te klein te worden moet haar er echt in wurmen. 
Zal me idd echt geen zorgen maken, al had ik dat eerst ook wel een beetje hoor, ik dacht altijd zo een lekkere baby met van die vetjes, maar toch niet. Als ze tevreden zijn, lekker eten, goed groeien, goede luiers hebben dikke ?? 
:) 

No worries! Onze zoon is met 41+2 geboren en was heel slank, maar wel gewoon een gemiddeld gewicht. Met 3 maanden kreeg hij wat spekkies op z'n armen, benen en wangen, maar hij is nog steeds slank en wat lichter dan gemiddeld. De kleertjes in zijn lengtemaat zijn standaard te wijd (behalve van Zeeman, Prenatal en Noppies, tip!).
Het is ook niet gek. Mijn man werd geboren met 42 weken en woog maar 2600 gram. Hij is nog steeds heel slank. 

Terug
Bovenaan