Babyvoeding 8 maanden

<p>Hi</p><p>Mijn baby is nu 8,5 maand. Ik had hiervoor heel veel verse avond maaltijden ingevroren. Maar dit is helemaal glad gepureerd. Ik had er even geen rekening mee gehouden dat wanneer ze 8 maanden zijn dus voeding met stukjes mogen hebben.</p><p>Kan ik deze maaltijden gewoon opmaken ? Vind het zo zonde om weg te gooien.. maar dat zou dus betekenen dat hij met 9 maanden pas voeding met stukjes krijgt. Is dit erg? Fruit prak ik wel al iets grover. </p><p> </p><p> </p>

Ons meisje is nu net 10 maanden en zij eet ook pas sinds n maand wat grover voedsel. 
Bij haar duurde het een tijdje voordat ze stukjes waardeerde. Wij mengde het glad gepureerde met wat stukjes en zijn zo langzamerhand over gegaan richting stukjes.

BIj de Albert heijn hebben ze spaghetti rijts couscous en groente dingetjes voor babys. Ze zijn lekker klein. Je kunt het koken en dan eventueel door het hapje heen doen dan heb je beetje stukjes erin. 

Gewoon opmaken. Mijn dochter van 8.5 maand eet haar groente ook nog heel erg fijn. Fruit al wel wat grover.
Je kunt altijd een stukje aardappel extra er doorheen prakken ofzo. Maar het maakt echt niks uit als ze wat langer fijn voedsel eten hoor!

Gewoon opmaken hoor! Mijn zoontje (1 aug) krijgt nog steeds soms gladgepureerd eten (bijv met fruit als ik mango geef en die nog wat harder is pureer ik het maar krijg ik het alleen maar echt glad). Probeer nu wat hapjes betreft als ik kook gewoon groenten heel klein te snijden en vlees idem, kook pasta of rijst erbij en vries het in z'n geheel (in porties) in. Dan kan ik het altijd nog pureren als ik het hapje ga geven en ook dan bepalen hoe dun het moet enzo. Maar dit is ook pas m'n nieuwe tactiek sinds de gladgepureerde hapjes op zijn ;).

Je kunt het gewoon opmaken en anders wortels of zo koken en deze prakken en er door doen.. dan zitten er toch iets stukjes in.. Mijn zoontje van 7 maanden eet met ons mee doe het even door de blender en smullen maar.. inclusief alle kruiden (alleen zonder zout, eten zelf ook nauwelijks zout)

Terug
Bovenaan