Babyvoeding (hapjes) meenemen

<p>Misschien een hele domme vraag hoor dit, maar hoe nemen jullie de babyvoeding (hapjes) mee? Zoon is nu ruim 4 maanden en krijgt al een tijdje hapjes. Deze decembermaand zullen wij veel op pad zijn, familie/vrienden verspreid over het land en "kerst"diners die al beginnen vanaf komend weekend. Ik wil graag ook wat hapjes meenemen voor mijn zoontje. We vriezen het in in ijsblokjesvormpjes en deze ondooien we, en geven het hem. Maar hoe doen jullie dat dan met meenemen? Maakt het uit als het bijv ontdooit en nog niet direct gegeten wordt (in de auto ontdooit het natuurlijk wel)?</p>
 
Ik snap dat je de hapjes belangrijk en misschien ook wel leuk vind maar ze hebben het echt nog niet nodig. Dus als het veel gedoe is, kan je het ook gewoon laten, je kindje mist echt niks die paar x. Als je toch dit echt graag wilt doen zou ik kijken hoe ver iets rijden is en hoe laat alles valt of je het bevroren of ontdooid meeneemt. Je kan iig een koeltasje en koelelement meenemen dan zit je altijd wel goed, evt ter plaatse koe zetten in de koelkast... maar zou er niet te vee moeite in stoppen ? het is alleen maar voor oefenen met die leefijd
 
Ja het was ook niet bedoeld dat ik me er erg druk over maak. Ik weet dat het gewoon oefenhapjes zijn nog. Maar ik vind het gewoon wel leuk ook om te geven, en die vraag zou ik anders over een paar maanden toch hebben ;).
 
Ik nam ze gewoon bevroren mee. Kan het onderweg ontdooien. Koeltasjes enzo gebruikte ik alleen als het in de zomer snikheet was. Groente of fruit zal niet meteen bederven na een paar uurtjes buiten de koelkast?
 
Fruit zou ik gewoon de kleinste fruit potjes kopen zodat het makkelijk meenemen is. Als je dat zelf maakt wordt het misschien bruin etc.
Uit een potje kun je net zo goed geven, is niks mis mee :)

Bevroren zou je gewoon in een bakje kunnen doen en laten ontdooien. Dat maakt echt niks uit, als je het maar wel dezelfde dag geeft en niet een dag later.
Ze hebben het idd niet nodig maar ik merkte aan onze dochter dat wanneer we structureel de hapjes gaven ze er ook sneller aan gewend was. Ze vond het heerlijk en eet ons nu nog arm (15 maanden) haha.
Veel plezier deze maand!
 
Ik maak de hapjes ook altijd zelf. Maar ben inmiddels met 6 maanden alleen potjes en knijpzakjes gaan gebruiken wanneer ik een langere tijd weg ben. Wel zo makkelijk..
als ik bijv. ergens ga lunchen maak ik het fruithapje vlak voor dat ik weg ga. 
 
Ik nam altijd zelfgemaakte hapjes mee  voor mijn dochter, zelfs toen ze 4 maanden was. Gewoon in een klein tupperware bakje. Als jij de klontjes net uit de vriezer haalt voordat je thuis weg gaat, en weer in de koelkast zet bij degene waar je op visite gaat, is er niks aan hand. Ik vond het juist tijdens de kerst ook leuk als mijn kind ook iets kon 'mee eten'. Als je het toch lastig vindt, kies dan eens voor een potje. Zijn tegenwoordig hartstikke goed, en ga je na de kerst weer verder met zelfgemaakte prakkies. 
 
Terug
Bovenaan