Babyvoeding in koelkast bewaren

<p>Hallo allemaal!</p><p>Ik heb laatst een voorraadje babyvoeding ingeslagen van zeker 15 potjes en met de warmte van de afgelopen tijd heb ik deze gesloten in de koelkast bewaard. Nou vraag ik mij af hoelang deze goed blijven en of dat wel een slimme set is geweest. </p><p> </p><p>Het is mij ontschoten dat ik dit liever in de vriezer kon bewaren, de potjes liggen al een paar dagen in de koelkast. </p><p> </p><p>Kan iemand mij helpen? Bij voorbaat bedankt! </p>
 
Als het gewoon olvarit oid is hoeft het toch helemaal niet in de koelkast? Die potjes zijn vacuüm en dus niet onderhevig aan bederf zolang het zegel van het potje niet verbroken is. Wat voor voeding heb je gekocht?
 
Nee hoor, dat bederft ook in de koelkast niet zolang je de potjes maar dicht laat. Het enige wat ik wil zeggen is dat je potjes gewoon in de kast mag bewaren en dus al zeker niet hoeft in te vriezen. Als je dat doet loop je ook nog het risico dat het glas breekt.
 Kijk anders nog eens naar het bewaaradvies op de potjes zelf. Staat waarschijnlijk donker en koel bewaren op.
 
Uhhh is dit serieus???
Potjes hoeven echt niet in de koelkast. Alleen als ze open zijn, dan zijn ze nog 1-2 dag ern houdbaar in de koelkast!!! En zeker niet in de vriezer doen!
Het is vacuüm verpakt. Je doet je potjes HAK appelmoes en worteltjes toch ook niet in de koelkast? Je kunt alles gewoon in de kast bewaren, ook al is het 30 graden. 
 
Bedankt liesle! 
CvB, beetje onnodige reactie. We moeten elkaar helpen, je hoeft me niet belachelijk te maken. Iedereen maakt wel eens een foutje of weet iets niet. Jammer, maar alsnog bedankt voor je reactie. 
 
Bedankt liesle! 
CvB, beetje onnodige reactie. We moeten elkaar helpen, je hoeft me niet belachelijk te maken. Iedereen maakt wel eens een foutje of weet iets niet. Jammer, maar alsnog bedankt voor je reactie. 
 
Terug
Bovenaan