babywinkel

hallo
ik ben bezig met een marktonderzoek naar baby meubels..
aangezien ik samen met mijn schoonzus een winkel willen beginnen zou ik graag van jullie wat vragen willen stellen zodat we ons aan de wensen van de klant kunnen voldoen

* waar heb je je babykamer gekocht
* was je tevreden met de keus die je had qua finacieeel
of was er weinig in jou budget.
* waar woon je en was daar genoeg keuze ( winkels)
* waar liep je op vast, wat kon je moeilijk vinden
* wat stoorde je als je in een baby winkel was
* zijn er tips of adviezen die je nog graag zou willen delen


ik ben heel benieuwd wat jullie antwoorden hierover zullen zijn

groetjes monique
 
Hallo Monique,
Alleerst wat dapper en goed dat je deze stap durft te nemen in een land vol babywinkels.

Wij zijn zwanger van de 2e. Dus al een complete uitzet hier in huis.

Wij hebben onze babykamer overgenomen van familie en die hadden de kamer van internet gekocht. (2e hands).
De verdere aankleding en kinderwagen hebben we bij babaydump gekocht.

Onze mening is, het is allemaal erg duur. Bij ikea zijn de kamertjes nog enigzins betaalbaar.
Zodra er het woord baby voor staat wordt er meer gerekend.

Ik woon in de provincie zeeland. Daar is dus erg weinig keus wat winkel aanbod betreft.

We hebben voor zover ik me kan herinneren alles gevonden wat we nodig hadden. Wel eerst internet doorgespit.

Kan niet zeggen dat ik me ergens aan gestoord heb. Juist heel goed geholpen. Ik mocht zelfs de kinderwagen passen in mijn auto.

En ja, tips, ik weet niet welke kant jullie op willen, maar hou het simpel en betaalbaar.

Wens jullie veel succes.

Groetjes, Petra.
 
Meubeltjes zijn zelf gemaakt door mijn man. Massief eiken in een eigen design. Was nergens te koop of niet te betalen. Overige spulletjes bij de babydump, die een aantal dorpen verderop zit. Waar ik uitermate goed geholpen werd en een mooie korting kreeg, vanwege het feit dat we alles in 1 keer bestelde. (wat ze zelf op dat moment niet eens in de collectie hadden) Ook de service vind ik super. Hebben ze het niet, bestellen ze het wel voor me. Ook wij hadden die ervaring met de kinderwagen. Even buiten uitproberen, passen in de auto enz. Ik vind de babywinkels ten overvloede op het moment. Maar dat kan aan mij liggen.
 
We komen uit Hengelo (ov) en niet veel winkels in de buurt. En als je een winkel had was gem. prijs voor een babykamer tegen de 1000,- euro. Wat wij erg veel vonden.
Dus hebben we de babykamer (commode, ledikant en linnenkast) via internet (babyentiener.nl) gekocht voor 499,- . We zijn blij met de meubels, goede kwaliteit en stevig.
Ik merk zelf dat er meer babywinkels zijn in het westen van het land. In het oosten zijn er maar een paar, waar je toch ruim 45 min tot langer in de auto voor moet zitten.
En een box, kinderwagen, maxi cosi, trip trap kinderstoel en dat soort spul heb ik van marktplaats af gehaald. Zag er allemaal goed en onderhouden uit. En dat is stukken goedkoper.
 
hi,
wij zijn voor de derde bezig, en hebben alles weg gedaan naar de tweede.

wel alles in de babywinkels gekocht.
als het zover is ga ik naar de ikea.

wat ik erg vind in babywinkels, zijn de opdringerige verkopers,
want als je de klant goedendag zegt, vertel je daarmee al dat je open staat voor vragen.
en je ziet snel genoeg als mensen twijfelen, dat je hulp kan gaan bieden,
en verkopers die geen verstand hebben van zaken hebben.
en onnodige dingen aan willen smeren.
ik woon midden in het land! met een woonboulevard, op fiets afstand!

heel veel succes met jullie plannen
 
baby winkels zijn inderdaad erg duur. Lang leve marktplaats en wat je krijgt van familie en vrienden. Op zich kan ik het wel betalen; maar heb het er gewoon niet voor over zoveel geld te betalen voor meubels die je maar kort gebruikt. Ik koop dan liever iets via marktplaats; beter voor portemonee en milieu. Het geld dat je dan bespaart kan je uitgeven aan belangrijke dingen bv op een spaarrekening zetten voor de kleine; goede schoenen als hij gaat lopen.
Van mijn schoonouders een nieuwe kinderwagen gekregen: Joolz
Echt een heele gave wagen hoor. Erg blij mee.
Wel nieuw kopen (tenzij via familie): autostoeltjes, fietsstoeltjes, matras, flessen.
dadelijk op koninginnemarkt gaan we kijken naar leuk speelgoed en kleding voor hem.
WE doen gewoon een mix van 2 de hands, nieuw, en wat je krijgt / over kan nemen.
 
Hi Monique
jullie zijn al een tijdje bezig maar misschien zou je kunnen kijken op Baby en Kinderwereld. ik weet dat die ook een B2B hebben. ze hebben leuke producten die ook betaalbaar zijn. misschien een idee?
 
 
Terug
Bovenaan