babywinkel

hallo
ik ben bezig met een marktonderzoek naar baby meubels..
aangezien ik samen met mijn schoonzus een winkel willen beginnen zou ik graag van jullie wat vragen willen stellen zodat we ons aan de wensen van de klant kunnen voldoen

* waar heb je je babykamer gekocht
* was je tevreden met de keus die je had qua finacieeel
of was er weinig in jou budget.
* waar woon je en was daar genoeg keuze ( winkels)
* waar liep je op vast, wat kon je moeilijk vinden
* wat stoorde je als je in een baby winkel was
* zijn er tips of adviezen die je nog graag zou willen delen

ik ben heel benieuwd wat jullie antwoorden hierover zullen zijn

groetjes monique

hoi! hier mijn bevindingen:

*ik heb m'n babykamer op marktplaats gekocht omdat ik ze in een babywinkel gewoon schreeuwend duur vind
*ik woon in dronten, en hier heb je als dichtsbijzijnde babywinkel de prenatal in zwolle of almere en de babydump in almere. beide niet echt naast de deur.
*heb alles verder prima kunnen vinden
*ik vind alles gewoon belachelijk duur in een babywinkel.
*ik zou zeggen, zorg dat je voor elke portemonnee genoeg keus hebt, nou is het niet zo dat wij arm zijn, maar persoonlijk zou ik geen 1000 euro uitgeven aan een kinderwagen of babykamer. tenslotte gebruik je die spulletjes hooguit 2 jaar voor een kindje, succes!

Wij hebben het grootste gedeelte van de ikea. Alleen de commode komt van mn moeder, dus daar heb ik zelf ook op gelegen:) Ik woon in de ramdstad, dus winkels genoeg, maar we wilden het simpel houden omdat je het maar ca 2 jaar gebruikt.Wat ik bij de ikea wel prettig vond is dat de ledikantjes bij elkaar staan zodat je kunt vergelijken. In een babywinkel krijg je kant-en-klare kamers voorgeschotelt en voel je je een soort van verplicht alles wat bij elkaar hoort te kopen.

Hopelijk kun je er wat mee:)

*Wij hebben de kinderkamer gekregen/geleend van mijn schoonzus, die had alles nog bewaard van haar kinderen. Als ik het zelf had moeten kopen had ik het in een andere kleur genomen, maar ja dit is gratis en een gegeven paard kijk je niet in de bek.
*Ik vind die babykamers erg duur bij een babywinkel, we hadden het wel kunnen betalen als het had gemoeten.
*Ik woon in omgeving Utrecht dus keus genoeg
* Wat ik miste in die babywinkels waren gewone basis dingen zoals witte rompertjes e.d. Je kan er wel een hoop (dure) kleertjes en pakjes kopen, maar een paar basic overslaghemdjes en simpele broekjes heb ik nergens gezien. Die kan je natuurlijk wel bij de hema, c&a e.d halen, maar ik zou het prettig hebben gevonden als ik alles zoveel mogelijk in 1 winkel kon halen. Verder heb ik er echt de schruft in als kleding niet meer op voorraad is. Ga ik speciaal naar een winkel omdat ik wat moet hebben, ben ik er voor niets. Zeer irritant!

Hoi,

*Wij hebben de babykamer ook via marktplaats gekocht,ook omdat wij het belachelijk veel geld vinden bij een babywinkel.
*Ik vind de babywinkels met sommige spullen hel duur.
*ik woon in Limburg en bij ons in de buurt zijn 3 grote babywinkels.
*kleding heb ik vooral bij Hema en/of prenatal gekocht om te beginnen.
*ik kijk voor heel veel op marktplaats en maak ook heel veel zelf wat ik via marktplaat ook een beetje probeer te verkopen,ben nu begonnen met leuke vrolijke dekentjes voor in wiegjes en ledikantjes.
ze zijn in de winkel zo standaard allemaal.

Ik wil jullie heel veel succes wensen met het opstarten van een leuke winkel.

Ik heb de commode en het bedje gekocht bij Babydump. De box kregen we er gratis bij.
De kast voor de babykamer hebben we van de oma van mijn man gehad en die heb ik zelf opgeknapt.
Nu uk 2 zich meld, zoek ik via marktplaats naar een peuterbed voor de oudste, een bedje dat ik zelf op kan knappen en leuk kan decoreren!

Aanvulling:

Babydump is qua prijzen niet heel extreem duur, maar nieuw kopen is gewoon prijzig. We zochten wel een specifieke stijl en daarom waren we bereid te betalen voor wat we uiteindelijk wilden. Omdat we houten meubels wilden, wordt het aanbod kleiner, maar het was nog meer als ruim zat.
Ik woon in noord-brabant, maar tegen de limburgse grens aan. Daar zijn enkele babyzaken in de buurt (boxmeer, gemert, uden). Maar we zijn uiteindelijk naar eindhoven gegaan omdat babydump van de vier voorgeselecteerde babykamers op internet er drie in de winkel hadden staan, zodat we ze ook echt konden zien.
Ik vond het vervelend dat men in de winkel probeerde het duurste matrasje te slijten. Ik ben erg nuchter, zelfs als ik zwanger ben, dus trap er niet in. Maar met de praatjes die ze hadden, zouden ze menig aanstaande moeder en/of vader de duurste spullen aan kunnen smeren.
Laat je dus niet beïnvloeden door je hormonen, door direct te beslissen. Zeg dat je er over na wilt denken, of sta er van te voren bij stil en houdt vast aan je wensen!

Terug
Bovenaan