Babyzitje in bakfiets

<p>Sinds deze week mag mijn zoon maar school. Ik breng hem meest van de tijd met de bakfiets. Mijn dochter van 5mnd gaat altijd mee in de maxicosi. Maar ik begin het (mede door lichamelijke klachten) echt te zwaar te vinden om haar steeds met maxicosi erin en eruit te tillen. Ik wil dus over op de babyschaal.  Nou lees ik overal dat je hem op t bankje bij t stuur moet bevestigen. Met de rijrichting mee dus. Ik vroeg me af of er ook ouders zijn die het anders hebben gedaan? Op de  bodem van de bakfiets bijvoorbeeld? Ik vind het toch fijner om haar in zicht te hebben,  maar gevoelsmatig is de bodem niet zo'n goed idee omdat het meer schokt denk ik?</p><p>Ik hoor graag hoe jullie het hebben gedaan en wat voor tips je hebt. </p>

Kun je niet gewoon de maxi cosi in de bakfiets laten staan? eventueel met een hoes erover heen? Een babyschaal lijkt me voor een kind van 5 maanden nog niet heel handig, ze zijn dan nog zo wiebelig. 

Nee dat is helaas geen optie. Want ik ben de maxicosi wel nodig voor ritjes met de auto. Een babyschaal mag vanaf 3 maanden, ik heb een hoofdverkleiner er nog bij.  Zoon heeft er ook in gezeten vanaf maanden maar dan in een fietskar. 
Het is inderdaad minder stabiel dan de maxicosi, maar zoals ik al zei heeft het een reden dat ik de babyschaal wil gaan gebruiken.

Bedankt voor het meedenken in ieder geval. 

Wij hebben zelf de maxi cosi gebruikt tot onze dochter daar niet meer in wilde zitten. Ik denk dat ze met een maand of 6/7 in de peuterschaal zat. Ze kon toen wel al goed zelfstandig zitten. Ze zit met haar gezicht van ons af.

Mijn dochter heeft tot 7.5 maand in de maxi cosi gezeten, daarna in de peuterschaal met haar gezicht naar mij toe. Dat moet in onze bakfiets omdat de accu onder het andere bankje zit en daar kan de peuterschaal niet op gemonteerd zitten. Nu ze bijna 15 maanden is, zit ze nog altijd prima in de peuterschaal.
Een babyschaal heb ik nooit gehad. Ik vond de maxi cosi juist ook heerlijk in de winter omdat ze daarin zo lekker warm en beschermd zat. Maar ik vond het tillen ok altijd heel zwaar voor mn rug. 
Ik weet niet of het de moeite waard is om voor 2 maanden een babyschaal aan te schaffen. Met 7.5 maand zat mijn dochter echt prima in de peuterschaal, ze was er toen ook echt aan toe om wat meer rechtop te zitten en wat te kunnen zien. 
Misschien kun je 2dehands een simpele maxi cosi aanschaffen die je in de bakfiets laat staan? Of 2dehands een babyschaal kopen, want ik zou voor 2 a 3 maanden geen nieuwe kopen.. de peuterschaal gebruik je veel langer en daar kan je kindje dus al redelijk snel in!

[quote quote=10367889]BenB dus inderdaad op t bankje voor je stuur?[/quote]
Ja! Als ik alleen was met haar, dan kwam ik toch niet verder dan hier in de buurt. Als we echt met het gezin gingen fietsen (dus echt kilometers maken), dan waren mijn man en ik dus altijd samen. Niet nodig om extra op te letten, want mevrouw zat als een ware koningin in de peuterschaal volop te kletsen en te lachen. Ze kon dus als goed zelfstandig zitten, dus dat scheelt

Terug
Bovenaan