babyzwemmen en hoesten

Hallo!

Vraagje, vanaf dat mijn dochtertje Indy 7 maanden is (ze is nu 1,5 jaar) doe ik aan babyzwemmen. Ze vindt dit echt ontzettend leuk. Nu heeft mijn dochtertje ook snel last van hoesten enzo en ze gebruikt ook z'on inhaleerpijp. Afgelopen dinsdag ben ik ook gaan zwemmen, ze was toen al verkouden en toen is het een stuk erger geworden. Niet zo verstandig van mezelf. maar nu krijg ik iedereen over me heen (vriend, ouders, schoonouders), dat babyzwemmen zo slecht voor haar is en dat ik  eigenlijk per direct  moet stoppen. Maar ik zelf denk dat het wel kan zolang ze op dat moment geen last heeft. En ze vindt het ook zo leuk! Wat zouden jullie doen?

Bedankt alvast!

groetjes
Petra
 
Ik denk dat het heel goed voor haar is om te zwemmen. Er is zopas een onderzoek gepresenteerd waardoor iedereen ineens zwemmen slecht vindt. Dat onderzoek is al 10 jaar oud en de baden waren toen kwalitatief veel slechter dan nu. Je kunt toch ook gaan als het goed met haar gaat? En als ze dan wat verkouden is, sla je een keertje over.
 
Hoi,

Wat een gezeur van iedereen. Doe wat jezelf ingeeft. Ik ben momenteel met mijn zoontje aan het babymassage in het zwembad en de instrutrice vertelde dat als je kindje verkouden is of   hoesterig, je gewoon kan komen in het zwembad, als je maar goed om zijn oortjes denkt. Voordat je in en uit 't water gaat en naar buiten gaat. Je krijgt van die goedbedoelde adviezen, die je alleen maar onzeker maken. Zeg tegen jezelf dat wat jij doet, goed doet voor je kind!!
 
Hoi Petra,

Ik ben het niet helemaal eens met bovenstaande moeders. Ik heb me nl. wat verdiept in dat onderzoek en het was niet zo dat de concentratie chloor toen veel minder was. Chloor is gewoon erg slecht! Mijn man is badmeester en moest na 10 jaar stoppen omdat hij door de chloorlucht flinke astma heeft opgelopen. Onder badmeesters is astma de nummer 1 oorzaak van arbeidsongeschiktheid dus om te zeggen dat het allemaal onzin is, vind ik voorbarig. Wel denk ik dat af en toe zwemmen niet zoveel kwaad kan, maar als je weet dat je kindje er last van heeft als hij/zij verkouden is, dan sla je toch gewoon 2 weken over?

Groetjes F.
 
hallo
Ik wil even door geven dat ik ook heb gezwommen met mijn zoontje en moest direct stoppen van de huisarts. Als je het zeker wil weten wat je moet doen kun je er het beste met je arts over hebben en vragen wat het beste is voor jou kleintje. Dan weet jij zeker dat je het goed hebt gedaan en goed luisterd naar het ADVIES van de arts. Ik mag weer zwemmen met mijn zoontje wanneer hij ruim twee jaar is omdat hij het rs virus heeft gehad en daardoor zwakke longen heeft gekregen. En dat is ook de reden geweest dat ik direct ben gestopt met zwemmen.
Dus maak een afspraak met jullie arts en leg het verhaal uit en dan hoor je wat je het beste kun doen stoppen of doorgaan
groetjes chantal
 
Terug
Bovenaan