Babyzwemmen

<p>Hallo allemaal</p><p>Ik wil straks heel graag met mijn zoontje (8 weken nu) gaan babyzwemmen. Vanaf welke leeftijd kan dat? En vanaf welke leeftijd is een beetje gangbaar? Ook zou ik graag jullie ervaringen horen met babyzwemmen!</p><p>Alvast bedankt!!</p>

Ons is geadviseerd dit pas te doen na zijn 1ste inenting en na 3 maanden omdat het voor een jonge baby heel intensief is. Op zo'n jonge leeftijd zijn ze vaak na 10 minuten/een kwartier hartstikke moe van het babyzwemmen. Maar misschien moet je het gewoon proberen. Ik wacht in ieder geval nog even een paar weekjes (tot hij 4 a 5 maanden is). Veel plezier in ieder geval! 

Na de eerste vaccinatie dan mogen ze gaan zwemmen. Babyzwemmen hebben wij met onze dochter ook gedaan en die lessen zijn niet lang omdat die kleintjes het niet lang volhouden. Als mijn mannetje ook zijn eerste vaccinatie heeft gehad gaan wij ook Babyzwemmen.

Ik ben begonnen na 3 maanden en de vaccinaties. Begin was het uitproberen omdat hij het nog niet vol kon houden deden we wat minder lang mee dan het half uurtje. Nu is die een half jaar en vind hij het helemaal geweldig kan het makkelijk 3 kwartier volhouden en vind het heerlijk. Vind het echt een aanrader. Tis leuk en je leert ook andere mensen kennen en je baby leert een heleboel. 

Ik zat zelf ook te denken aan rond de 3 maanden ja. Ben zo benieuwd, lijkt me ook zo leuk om samen met hem te zwemmen! Ik denk dat hij het heerlijk vind, aangezien hij heel graag in badje gaat. Ook onder de douche vindt hij heerlijk, dan gaat hij helemaal met zijn hoofdje onder de straal! 
Ik ga eens ff rondneuzen bij mij in de buurt. 

Leuk, babyzwemmen! Dat doe ik ook met mijn zoontje sinds hij 4 maanden is. Check ook even bij het zwembad bij jou in de buurt wat daar de richtlijn is. Bij ons mag een baby pas vanaf 4 maanden starten.
Veel plezier!

Terug
Bovenaan