babyzwemmen

Hallo, mijn vriend en ik zitten ye springen tot onze zoon 3 maanden is zodat we kunnen gaan babyzwemmen. Maar, nu las ik ineens op een ander forum dat er toch vaak problemen ontstaan met oren en dat niet alle babies het leuk vinden of volhouden. Ook het gevaar op infecties kwam een paar keer naar boven. Wat is jullie ervaring?
 
Hoi Donna,

Ik ben voor het eerst met Justin naar het zwembad geweest toen hij 6 weken was. Dat was niet echt een succes; hij had het heel snel (10 min.) koud en vond er weinig aan. Toen hij 12 weken was ben ik naar babyzwemmen gegaan en dat ging eigenlijk meteen goed. Hij is gek op water en hij gaat dan ook erg graag naar het zwembad. Als we gaan omkleden en hij ziet zijn zwembroek of mijn badpak is ie al helemaal door het dolle heen... Justin is nu acht maanden en ik heb nooit problemen gehad met de oortjes of met infecties.Ik zou gewoon lekker met jullie kindje gaan zwemmen als je daar zin in hebt. Ik weet niet hoe oud hij is? Neem een lekkere grote handdoek mee en vergeet geen doekjes, luier en zwembroek.

Veel zwemplezier!

Groetjes Patricia
mama van een waterratje
 
hoi,onze dochter was 9 weken oud toen voor het eerst met haar naar het zwembad zijn geweest vond ze erg leuk ze moest even wennen.je moet geweoon op je eigen gevoel afgaan,ik heb ook wel eens gehoord dat je de eerste prik moet afwachtten en dan pas zwemmen.En dat ze last krijgen van hun oren lijkt me raar want zijn hoofdje komt niet onder het water dus dan vraag ik me af hoe ze daar last van kunnen krijgen.
veel succes en vooral veel plezier groetjes ellen
 
Hallo,

Ik ben met onze Lotte gaan baby-zwemmen toen ze 3 maand oud was. De eerste 2 keer vond ze het niet zo leuk en toen had ik voor mijzelf zoiets van nog 1 keer en dan als ze het niet leuk vind hou ik er mee op. De derde keer vond ze het fantastisch en nu nog steeds (ze is nu 7 maanden).
En inderdaad als ik het zwembad al in loop en mezelf omkleed wil ze het liefst zelf al met kleren en al het water in....Ze vind het heerlijk
Hier gaan de kindjes wel aan het eind van de les onder water, maar als je het zelf liever niet hebt, kun je dat ook aangeven.
Onze Lotte is nooit ziek geweest van het zwemmen en ook nooit geen last gehad van haar oortjes..

Groetjes van Mieke
 
Hallo!
Ik heb gelezen dat je best wacht tot je kindje 1 jaar oud is. Vind ik persoonlijk ook nogal lang, maar pas vanaf dan zijn ze niet zo vatbaar meer voor allerhande infecties die je specifiek in het zwembad oploopt...
 
Hallo,

Wij gaan met onze dochter niet zwemmen om twee redenen.
Ze is geboren met een schisis, lip-kaak- en gehemelte spleet en daardoor staat de boel bij haar iets meer open en is ze vatbaarder voor de bacterien, die je in een zwembad kunt oplopen.
Daarnaast heb ik zelf heel erg gevoelig met mijn oren, heb 1x per jaar zeker een oorontsteking. Hiervoor hoef ik niet eens echt te zwemmen, ik krijg het al als ik alleen maar in een zwembad aanwezig ben. De luchtvochtigheid is erg hoog in een zwembad en daar ben ik gevoelig voor.
Er is ons ook afgeraden om te gaan zwemmen met onze dochter, we zouden dan vragen om moeilijkheden (dus oorontsteking e.d.).
Het lijkt ons wel erg leuk, maar vinden het dan toch niet de moeite waard en er zijn genoeg andere leuke dingen. (babymassage, muziek op schoot).

Al je besluit te gaan dan wensen wij jullie veel plezier!
 
Terug
Bovenaan