babyzwemmen

Ik wil graag binnenkort met mijn dochter gaan babyzwemmen. Nu vraag ik me af hoe dat zit met luiers. Ze is nu 5 maanden, ik weet dat er specilae swimmers bestaan, maar zijn die ook in haar maat te verkrijgen? En vanaf waanneer is het beste om te gaan babyzwemmen, vanaf 6 maanden pas? ik hoor graag van jullie
 
Wij zijn begonnen met babyzwemmen toen ons dochtertje 10 weken was. In het begin niet het volledige half uur, omdat ze het eerder koud kreeg, maar 20 minuten hield ze het wel vol en ze vond en vind het heerlijk. Een speciale luier heb je niet persé nodig, want ze zeggen dat ze toch niets in het water doen. Ik heb alleen een speciale zwembroek gekocht met plastic binnenbroekje (prenatal). Echter als deze niet meer past, dan doe ik ook een gewoon broekje aan.
 
Hoi,

Zwemmen is mij gezegt kan vanaf ong 3 mnd dan kunnen ze hun warmte goed vasthouden. Of je van die speciale luiers nodig hebt ligt aan het zwembad, hier in de buurt is er een die het verplicht en waar je ze dus ook kan kopen en een die het niet uit maakt, even bellen en vragen dus.
 
Hahaha! Ik had inderdaad ook gehoord dat kleine kinderen niet in het water poepen, maar die van mij zat laatst lekker in badje met zijn poepjes te spelen!
Er zijn speciale zwemluiers te koop bij de drogist. Deze heten littleswimmers en zijn er in diverse maten, net als de gewone luiers zeg maar.
Het is alleen wel een seizoensgebonden artikel maar als je goed zoekt zijn ze vast wel te vinden. Bij ons bij Etos lagen ze er in ieder geval vorige week nog.
Veel zwemplezier hoor!

Groetjes!
 
Hoi,

het nadeel is, dat de swimmers pas te verkrijgen zijn vanaf 7 kg.....
Daarvoor zul je het helaas zonder moeten doen.
Ik heb ze bij mijn zoontje nooit gebruikt.

Veel plezier met zemmen.

Groetjes Chantal.
 
Wij zijn met 12 weken geloof ik gaan zwemmen en ook de 7 kilo luiers pasten al best zijn vrij rekbaar en klein.

maar een zwembroek is goedkoper (het gaat erom dat de poep inderdaad niet in het water komt)
 
Bij een speciale babywinkel bij ons in de stad hebben ze van die zwembroekjes die een beetje geplastificeerd zijn van binnen, dan hoef je geenluier aan te doen.
Je hebt ze vanaf 5 kg.
Groetjes
 
Ik ben met 12 weken gaan baby zwemmen en echt hij vind het leuk. Ook is je kindje dan niet bang voor het water. Ik ben niet zo flauw en mijn zoon ging ook meteen kopje onder, dit doet hij nu ook zonder moeite. Ik heb de 1 keer ook swimmers gebruikt,maar mij vertelde ze daar dat kindjes inderdaad vaak niet poepen in het bad. Toen zijn we overgestapt op een gewone zwembroek en het gaat perfect. Bovendien weet je vaak de poep tijden ven je kind.

Groetjes Chantal
 
Terug
Bovenaan