babyzwemmen

Ik heb een zoontje van 7 weken oud en ik wil graag met hem gaan babyzwemmen.
Nu heb ik op verschillende plaatsen geinformeerd wanneer ze voor de eerste keer mogen zwemmen.
Bij een sauna doen ze een keer in de week les geven en daar gebruiken ze minimaal chloor en is het water 31 graden en daar zou hij vanaf de 6 weken les mogen hebben.
Weet iemand of dit al zou mogen?
En vanaf de hoeveel weken hij dan wel mag zwemmen?
 
Zelf ben ik net begonnen met babyzwemmen (mijn dochter is 4 maand geweest) Ik zou pas beginnen wanneer je baby 3 maanden oud is. Waar ik heen ga moeten de baby's minimaal 3 maand oud zijn.
Ik dacht wat een onzin, maar vandaag voor het eerst babyzwemmen vond ik dat meteen heel terrecht, want het is ten eerste voor je baby best vermoeiend, (het duurt een half uurtje) en het is ook heel handig dat je kindj al wat z'n hoofdje goed omhoog kan houden.
Mijn advies is: wacht nog even tot je baby 3 maand is.
Succes
 
Vaak heb je verschillende babygroepen. Bij ons in het zwembad is de eerste babygroep voor babies vanaf 6 weken tot 5 mnd. Maar of dat bij jullie zwembad ook geldt? Volgens mij mag je dus vanaf 6 weken met je zoontje gaan zwemmen. Als je m maar niet teveel uit het water tilt en hem goed inpakt als je m eruit haalt. Maar dat begreep je vast al wel. Heel veel plezier!
 
Ga pas beginnen met zwemmen vanaf 4 maanden oud, nadat hij zijn belangrijkste prikkies heeft gekregen, zal het cb ook adviseren, trouwens, vanaf 6 weken vind ik errug jong hoor!!! nog veels te kwetsbaar voor alles
 
ik ben ook begonnen toen ie z'n hoofdje goed rechtop kon houden, maar ik wist niet eens dat het niet goed was om eerder te gaan... het is idd erg vermoeiend voor ze( ach en wij hebben zo ook een goede nachtrust in ieder gevan 1x per week hahah)
 
Dat van die eerste prik is een fabeltje.
Ik dacht dat ook en toen er bij het consulatieburo naar vroeg zeiden ze dat het er om gaat dat je kindje zijn temperatuur zelf goed op peil kan houden. Meestal is dit met een maand of 2,ongeveermet de eerste DKTP-prik dus! Belangrijk is dat je na het zwemmen pas naar buiten gaat met je kindje als zijn of haar haren helemaal droog zijn.
Zelf ben ik van plan volgende week een keer te gaan zwemmen.
Veel plezier in ieder geval!
Groetjes, C.
 
Misschien is het een stomme vraag, maar ik wil ook graag met mijn kind van 3 maanden naar het zwembad, maar wat is handiger: de luier af of om laten! Het lijkt met voor het kind nogal lastig zo'n natte zware luier om, maar niet zo fris voor de rest van de zwemmers. Wat zijn jullie ervaringen?
 
Je kunt vanaf de ( schrik niet) geboorte met je baby zwemmen. Meestal wordt aangeraden vanaf de 6 weken dit vooral omdat je als mama pas mag gaan zwemmen als je niet meer vloeit. Let er wel op als je gaat zwemmen dat je je kindje goed in de gaten houdt. Ondersteun altijd het hoofdje en blijf in het bedin niet te lang in het water. zodra je ziet dat de lippen van je kindje blauw gaan worden krijgt je kindje het koud en ga je er uit. Over luiers geproken doe NOOIT en gewone luier aan. deze neemt te veel water op. je kunt bij de bv. kruitvat speciale zwemluiers kopen. dit is niet echt nodig een baby poept bijna nooit in het water. gewoon een zwembroekje/badpakje is voldoende.

Dat een zwembad minder chloor in het water doet is nieuw voor mij men moet namelijk altijd een bepaald hoeveelheid in het water doen ivm de bacteriën.

Ben trouwens zelf een moeder van een dochter van bijna 1 maanden en ben zwemonderwijzerres en geef ook babyzwemmen.

succes.
 
Terug
Bovenaan