Babyzwemmen

Hallo,
Ik heb op dit forum al wat over babyzwemmen gelezen dit waren vooral praktische zaken, maar hoe vonden de moeders/vaders het? Vooral hoe vonden jullie kindertjes het?
Wat wordt er allemaal gedaan in zo'n uurtje of 1/2 uurtje.
Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.
Groetjes Carola
 
Hoi Carola,

Ik ben met baby zwemmen begonnen toen ons zoontje 11 weken oud was. We gaan naar een clubje van 0-1,5 jaar. Het duurt een half uurtje. De eerste 5 minuten kan je kletsen met elkaar (in het water) en kunnen de kinderen een beetje "spelen". Daarna gaan we zwemmen:we laten de kinderen bijvoorbeeld op de buik en rug door het water gaan. We zingen veel kinderliedjes omdat ze dan de stem van papa of mama horen terwijl ze op allerlei manieren met het water vertrouwd worden gemaakt. De kinderen mogen ook altijd even van de kant springen. (de allerkleinste zet je op hun kont op de rand en til je dan met een boogje het water in). Eén keer in dat half uurtje mogen ze ook even onder water. Dat hoeft niet,alleen als je het zelf wilt. We gaan dan altijd samen met het kindje onder water. Tijdens de hele les heb je zelf je kindje vast en doe je er oefeningtjes mee. Soms vraagt de zwemlerares even een kindje "te leen" om iets voor te doen. De zwemlerares is zelf ook de hele tijd in het water. Komende donderdag gaan we bij ons onderwaterfoto's maken, dan komt er iemand van het zwembad die met een loodgordel om op de bodem gaat zitten om foto's te maken van de kinderen die (alleen of met de papa of mama) onderwater gaan. Ik heb zulke foto's gezien en het lijkt me echt super, ga het ook zeker doen donderdag! Ik vind zelf het ouder en kind zwemmen erg leuk omdat je ook andere ouders met jonge kinderen ziet en spreekt. Verder ben je er natuurlijk gewoon even tussenuit met je kindje. Ik zie het echt als een rustpunt in de week, even lekker zwemmen samen. Mijn man en ik zijn vorige week samen geweest en die vond het ook heel erg leuk. Het zijn vooral moeders die met hun kindje komen bij ons. De kinderen zelf vinden het vaak heerlijk in het water, ik heb er nog nooit een horen huilen. Vooral aan de ietsje oudere kinderen kan je zien dat ze plezier hebben, maar ook aan bijvoorbeeld mijn zoon zie ik dat hij het fijn vindt. Hij trekt dan echt zo'n tevreden gezichtje en lacht soms ook. Bij ons kan je zes ochtenden per week babyzwemmen.

Zo,dit is een heel epistel geworden zeg... Ik hoop dat je iets aan mijn verhaal hebt en ik hoop dat nog meer mensen hun ervaringen met babyzwemmen zullen neerzetten want ik ben daar net als jij heel benieuwd naar.

Veel zwemplezier!

Groetjes Patricia
mv Justin (13 weken)
uit Hoorn NH
 
Hallo,

Ik ben vorige week met onze zoon van 9 weken voor het eerst gaan zwemmen.
We hebben eerst een hele goede instructie gekregen .
Het is een half uurtje maar dat is ook lang genoeg voor zo'n klientje , hij was ook lekker moe naar het zwemmen .
Hij lag helemaal tevreden in het water en als ouder zijnde is dat heerlijk om te zien als je kind tevreden is.
Hij moest ook kopje onder en dat was echt eng om te doen, maar hij gaf nog geen kik en de andere kindjes trouwens ook niet.
Vandaag gaan we voor de tweede keer en vandaag gaan we ook liedjes zingen en spelenderwijs aan het water gewent maken.
Wij vinden het heerlijk , een echte aanrader.
Veel plezier
Groetjes van Miranda en Mika
Uit Tilburg
 
Akim en ik zijn toen hij 3 maanden was een keertje gaan proefzwemmen. Ik heb mij toen meteen ingeschreven, omdat ik het gewoon heel leuk vind om met hem bezig te zijn. Akim vindt het ook heel leuk en ontspannen. Akim is een mannetje dat veel uitdaging moet hebben, en niet de hele dag thuis zitten.

Bij ons doen ze ongeveer hetzelfde, zingen spelen en zwemmen.
Het omkleden gaat ook goed. Bij ons heb je grote cabines voor jezelf. Je kunt jezelf daar omkleden en de maxicosi zet je bij jou in de buurt. Dan neem je de maxi mee naar het zwembad en daar kleed je je zoon/ dochter om. Het is daar ook ietsje warmer. OOk het water wordt op temp. gehouden.

Het is echt een aanrader. Alleen ik weet niet of jullie je in moeten schrijven, maar nu kan Akim pas beginnen met zijn lessen nu is hij 5 en een kwart maand oud. Dus dat duurde even.

Miranda waar ben jij gaan zwemmen, ik ga naar de drieburght. Is erg goed geregeld. (Leuk Mika en Akim omgedraaid!!!)

Groetjes
 
Het is inderdaad een aanrader. Ik ben begonnen toen mijn dochter 10 weken was. Ze is nu 6 maand en ze vind het nog steeds geweldig en ik ook. Ze begint nu ook steeds met haar handjes op het water te slaan. Wij doen ook rug, buik zwemmen en kopje onder water en nu ze ouder zijn zwemmen ze ook heel eventjes onder water. Soms komen er ook speeltjes in het water zoals: balletjes of kleine dolfijntjes waar je water uit kunt spuiten of een grote mat in het water waar ze op kunnen zitten en dan zo in het water ervanaf glijden. Ik zit in een groep waar alle kindertjes bijna even oud zijn en dat vind ik wel erg leuk en kun je even kennis maken met andere moeders met baby's van dezelfde leeftijd. Wij hebben ook niet zo'n hele grote groep en dat maakt het ook heel leuk. Succes met wat je gaat doen. Groetjes
 
Hallo Moeder van Akim,

Het is inderdaad superleuk met de namen van onze zonen.
Ik ga in de groenstraat bij een Sauna daar is alles ook heel erg goed geregeld.
Vandaag ga ik voor de derde keer alweer en ik heb er nu al zin in.
Groetjes en alle moeders veel zwemplezier
 
Terug
Bovenaan