babyzwemmen

Hallo allemaal!
Ook wij zijn bij de gelukkigen want we hebben een heel lief zoontje gekregen (nu 3 weken). Alles gaat prima. We willen ook heel graag vanalles met hem doen. Nu vroeg ik me af wanneer je mag starten met babyzwemmen. De wijkverpleegster zegt dat dit pas mag na 6 maanden maar ik dacht altijd na 3 maanden al. Wie weet hier meer over?
 
Hoi Febe,

Bij mijn cb hebben ze tegen mij gezged dat zodra zij haar eerste DKTP-prikje heeft gehad dan mag ze zwemmen. Nu moet je vragen aan degenen die babyzwemmen geven vanaf welke leeftijd ze baby's aannemen.

Veel plezier Desi mv Duncan
 
Hoi Febe,

Ik ben ook aan het zwemmen met mijn zoontje,Akim. Ik wilde al met 3 maanden beginnen, maar wij moesten ons inschrijven en na 5 maanden was er eindelijk plaats. Ik heb ook gehoord dat je vanaf 3 maanden mag gaan zwemmen. Na DKTP prikje. Wanneer er een wachtlijst staat zou ik mij al inschrijven, ik had spijt dat ik dat niet eerder gedaan heb.
En ik zou inderdaad op het zwembad even informeren.

groetjes
 
Bij ons mag het ook vanaf 3 maanden. Ik ben met 4 maanden voor het eerst geweest. Het viel ons een beetje tegen dus ik probeer het over een tijdje nog een keer. Groetjes Laura
 
ben zelf begonnen met 3 mnd maar raad je aan om iets langer te wachten. ze hebben dan wat meer vet om zichzelf warm te houden. mijn dochter is nu 6 mnd en begint er nu zichtbaar van te genieten. de eerste tijd huilde ze niet hoor, maar was ze nog heel passief. nu begint ze te lachen en te spetteren.
 
De meningen zijn hier over verdeeld maar aangeraden word om voor het eerst te gaan zwemmen na een week of 6 a 8.

Als je al graag wilt zwemmen en je nog niet kan op geven voor echt babyzwemmen wat let je dan om lekker zelf te gaan. WIj doen dat ook en vind het eigelijk nog leuk ook. Heerlijk zelf tutten in het zwembad.

groetjes joyce mama van Mara 6 maanden en 3 weken
 
Hoi Febe,
Ik ben vorige week voor het eerst met mijn zoontje naar het zwembad geweest( geb 09-02) maar het water was echt te koud voor hem. Ik wacht gewoon weer een paar weekjes en dan probeer ik het opnieuw.
groetjes Annemarie
 
Hoi Febe,

In principe kun je al binnen een week gaan zwemmen met een baby, maar omdat ze zelf nog niet goed in staat zijn hun temperatuur op peil te houden, wordt geadviseerd te wachten tot ze een maand of 2 zijn, dan zouden het wel zelf kunnen regelen. Aangezien dit meestal rond de 1ste DKTP-prik is, wordt er vaak gezegd dat je moet wachten tot het eerste prikje. Dit is dus niet het geval. Er zijn diverse zwembaden met een instructiebad voor kleine kinderen waarvan de temperatuur iets hoger ligt dan het "grote"bad.
Wel moet je er goed voor zorgen dat je na het zwemmen wacht met naar buiten gaan totdat de haartjes (zo ver ze haar hebben!!) goed droog zijn.
Veel plezier!
 
Terug
Bovenaan