Babyzwemmen

Hallo mede moeders,

ik heb een vraagje over babyzwemmen, wij willen 27 september voor een midweek naar Port Zelande met onze dochter die 17 juli geboren is, ze is dan 10 weken, weten jullie of ik dan al met haar mag gaan zwemmen? En zijn er moeders die ervaring hebben om met een kleintje al een weekje weg te gaan?

Groetjes Linda
 
hoi linda!!! normaal gesproken mag je lekker gaan zwemmen hoor met de kleine, als ze de eerste prik maar gehad hebben!!!maarre ik heb niet zo goede ervaring met port-zelande( het zwembad dan) het is echt harstikke koud daar, echt koud, zelfs het kinderbadje, dus denk niet dat ze dat op prijs stelt( maar mischien is ze niet zo kleinzerig)..ik ben zelf toen mijn dochter 6 weken was naar het meerdal geweest, ja wat moet ik ervan zeggen. mijn dochter huilde veel dus effe eruit was het niet, zwemmen mocht toen niet omdat ze verkouden was, en ja ik vond het niet ideaal!! maar dta komt natuurlijk omdat ze zo moeilijk was.. je moet gewoon lekker gaa genieten en gewoon maar afwachten hoe het gaat!! meer kan je niet doen.maar ik hoop dat het bij jullie harstikke leuk wordt en dat je effe eruit ben!! nou veel plezier en niet teveel piekeren he!!! groetjes danielle
 
wij gingen toen onze dochter 10weken was ook naar zandvoort,maar ons werd door het cb afgeraden om tegaan zwemmen,omdat die kleintjes zo snel afkoelen,maar het mag wel,als ze de eerst prik maar hebben gehad.
veel plezier en succes
 
Zwemmen is leuk! Maar verwacht er niet te veel van zeker als het water koud is (als hier boven staat).
Een minuut of 10 zwemmen is vaak voor die hele kleintjes genoeg.
Maar erg leuk.

Groetjes
 
Bij de kinder EHBO vertelde ze mij dat de kleintjes bij babyzwemmen met 10 minuten al af kunnen koelen. Het mag wel maar dan moet je na ± 10 minuten eruit om de kleine wat warms te drinken te geven en even lekker in te pakken na een kwartiertje mag je weer eventjes in het water, want ze zijn snel afgekoeld die kleintjes.Alvast veel zwemplezier.
 
Je mag ook voor de 1ste prik gaan zwemmen.
Baby's kunnen de eerste paar weken alleen nog niet zelf hun temperatuur op peil houden en daarom wordt geadviseeerd een aantal weken te wachten en meestal valt dat gelijk met de 1ste prik.
Wel is het idd zo dat je beter niet te lang in het water kunt blijven zoals hier boven ook wordt geschreven.
Veel plezier!!
 
Terug
Bovenaan