Babyzwemmen

Vanaf welke leeftijd zijn jullie met jullie kindje gaan babyzwemmen?
Ik ben vorige week voor de eerste keer geweest (mijn dochter was toen 10 weken) want ik dacht je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen. Nu was ze de kleinste van het klasje (allemaal babytjes van 4/5 maanden) en ik vond het best wel heftig voor haar. Het water was 30 graden en dat vond ik best wel koud en na 20 minuten zijn we er uit gegaan, omdat het toch echt wel koud voor haar was. Ze hing in mijn handen met haar knuistjes stijf tegen haar wangetjes aan. Ik weet echt niet of ze het wel leuk vond. Ze heeft alles met een grote frons ondergaan, maar niet gehuild. Volgens mij wist ze zelf nog niet of ze het wel of niet leuk moest vinden.

Voordat ze goed en wel aangekleed was lag ze in een diepe slaap en dat heeft ze de rest van de dag gedaan. Best wel heavvy dus. 7,50 betalen voor 20 minuutjes vond ik overigens ook best prijzig.
 
jeetje wat een geld zeg, wij betalen 3.50 voor moeder en kind samen en dan kun je van 9.00-11.00uur zwemmen.
Ik ging met mijn dochtertje ook met 10 weken, je moet goed naar je kindje kijken of ze het prettig vind.
Als ze het echt niet fijn vind dan merk je het wel, ook goed naar de huidskleur kijken als ze rilt en evt.verkleurd dan er echt uitgaan dan is het te koud.
Ik hield haar ook altijd lekker tegen mij aan.
Trouwens bij ons is het verschillend,de leeftijden zijn altijd anders van ongeveer 10 weken tot 1 jaar bij de baby groep.
Veel zwemplezier
 
Wij zijn met baby zwemmen begonnen op 6 maanden. Dit is de minimum leeftijd voor de lessen die de kind en gezin hier organiseert. We betaalde ook maar 50 € voor 10 lessen, moeder en:eek:f vader en het kleintje. Het water was altijd minimum 32 ° en dit hebben wij als zeer aangenaam ervaren. Groetjes Natje
 
Hoi,

Wij zijn gestart toen onze hummel 3 maand was. De groep bestaat uit kindjes van ongeveer 2 maand tot een jaar.

Ons mannetje vindt het vanaf het begin heerlijk! Lekker drijven en heel erg om zich heen kijken.
Inmiddels is hij 7 maand en spettert en trappelt hij er lustig op los in het zwembad een echt waterratje!
 
Ik heb dezelfde ervaring als jou, Bee. Ik ben er ook mee begonnen toen hij best jong was en hij was de jongste van het groepjes. Hij vond het wel mooi, maar was inderdaad snel moe en de hele dag daarna ook nog moe.
By the way...z'n moeder was ook de hele dag moe door het hele geregel rond het zwemmen...Daarom zijn wij er na zo'n 5 keer meegesptopt.
Je moet doen wat jou goed lijkt. Het is jouw dochter en jij weet het beste wat zij aankan. Succes!!!
 
wij zijn begonnen toen onze zoon iets van 3 maanden was, in het begin vondt hij het ook niet zo, maar nu inmiddels wel. In het begin was hij daarna best moe maar dat is hij inmiddels ook niet meer.

Wel duur zeg, wij betalen iets van 3,50 voor moeder (vader) en kind.

Succes,
 
Wij zijn ook begonnen met zwemmen toen mijn dochtertje drie maanden was. De zwemleidster zei dat dit de beste leeftijd is om te beginnen. Ze gaf als reden dat de baby's te snel gaan afkoelen als ze zo klein zijn en dat ze er te moe van worden. Afgelopen week zijn we een hele week in Center Parcs op vakantie geweest. We hebben haar elke keer ongeveer 20-30 minuten laten zwemmen, dan ging ze slapen en dan kreeg ze de fles. Veel honger heeft ze wel na het zwemmen en dus is ze helemaal uit haar ritme. Maar zwemmen vind ze echt wel fijn.
Ik betaal 4.50 euro voor ons beiden voor een half uur zwemmen.

 
Bij ons mag je pas beginnen vanaf 4 maanden, omdat als ze jonger zijn hun temperatuur te snel daalt.
Ik betaal 5 euro voor een half uur babyzwemmen, maar we mogen wel langer blijven zwemmen na de les. Alleen is dat voor die kleintjes echt voldoende, een half uur!
Mijn zoon is 7 maanden en altijd zo moe na het zwemmen, dat 'ie bij het aankleden al bijna is slaap valt!
 
Terug
Bovenaan