babyzwemmen?

Ha...

Dit is verschillend per zwembad. Moet je even nakijken. Bij ons zijn er 2 zwembaden in de buurt waar je met je baby terecht kunt. De ene na 3 maanden, de andere na 6 maanden. Ze adviseren ook om de eerste vaccinatie af te wachten en daarna pas te beginnen.

Heeft trouwens iemand ervaring met babyzwemmen. Wat doen ze allemaal?? Het lijkt me wel erg leuk...
 
Hoi,
wanneer je kunt starten is per zwembad anders.Bij ons mocht het vanaf 8 weken, inderdaad na de vaccinatie.
Ik ben nu 4 keer geweest en vind het helemaal geweldig!!!
1 keer in een zwembad hier in de buurt, daar werden we helemaal niet begeleid.
Vervolgens 3 keer in een ander zwembad.de les duurt 45 min. en je wordt continu begeleid door een lerares.We zijn wel met een zeer grote groep, omdat twee groepen samengevoegd zijn nu.We beginnen steeds met liedjes zingen en de kids heen en weer bewegen en wat spetteren.vervolgens spelletjes met balletjes, emmertjes, gietertjes.Echt superrr leuk.En de kleine vind het ook geweldig.
De laatste 5 minuten gaan we met de baby's in  het bubbelbad  zitten, de bubbels uit, maar wel lekker warm.
na de les zijn de kindjes echt doodop, maar genoten hebben ze zeker!
 
Hoi,

Bij het zwembad hier kan je vanaf 3 maanden gaan baby-zwemmen. Ze hebben hier aparte groepslessen voor baby'tjes van 3-9 maanden en van 9-12 maanden en steeds zo verder. Ik ben afgelopen zaterdag voor het eerst met mijn zoontje geweest. Hij is nu 18 weken oud. Het 'lesje' duurde zo'n 20 minuutjes en dat is lang zat anders gaan ze heel snel afkoelen. We hebben liedjes gezongen en gespetterd en als je het wilde mocht je ook 1x met de kleine onderwater gaan en dan daarna gelijk knuffelen. Ik vond het erg leuk en ga zeker vaker. Het was lekker vrijblijvend, je kon de hele les mee doen maar vond het niets of wilde je iets niet (bijvoorbeeld onderwater doen) dan was dat ook goed. Dus informeer eens bij een zwembad bij jou in de buurt of ga anders eerst eens kijken.

groetjes,
Mariska

 
Ik ben met Maud gaan zwemmen toen ze 6 maanden oud was (16 maanden oud). Maar...vanaf 3 maanden (ongeveer) kunnen babytjes daar meedoen.
Het is wel echt al een soort lesje. Er worden geen liedjes gezongen en geknuffeld, wel is het niet zo'n probleem als je iets echt nog niet durft met je kindje of als je er vanwege de kou eerder uitgaat.
We krijgen opdrachten zoals je kind op een mat zetten en er zelf onderdoor zwemmen. Andere ouders letten dan op jou kind.
Met je kindje ergens onderdoor zwemmen.
Op de kant laten zitten of staan en in het water laten springen.
Samen springen door het bad.
Op de rug/ op de buik. (ook met kindje en jijzelf op de rug)
Balletje op laten halen.
Met waterbeestjes in gezichtje spetteren.
Kind op de mat zetten en zorgen dat je er zelf overheen klimt zonder je kind los te laten.

Allerlei oefeningen die jou en je kind beide minder angstig maken voor wat er in het water kan gebeuren. We hebben ook 1 keer ons kind eventjes los moeten laten in het water en hoe snel je kind dan zinkt!! Schrik je echt van...
Heel erg goed en ook nog heel erg leuk.
Genieten staat bij mij wel bovenaan maar ben toch blij dat het niet alleen maar knuffelen en spelen is. Vind het ook heel leerzaam.

De les duurt 30 minuten waarvan de laatste 5 minuten spelen is.
 
hoihoi.

ik wilde afgelopen zondag gaan zwemmen met nathalia (morgen 5 maanden)
maar nu hoorde ik van mijn schilder dat je alleen mag zwemmen in zwembaden zonder chloor. ( maar met speciale filters??!!??)
hebben jullie dit ook gedaan? of zijn jullie in "normale"zwembaden geweest?
hij vertelde me dat je kindje blauw aan kan lopen ervan. en heel erg gaat hoesten en benauwd krijgt.
voor zover ik weet, is mijn moeder vroeger ook met mij gewoon gaan zwemmen in het chloor water.

en hebben jullie je kindje in zo'n bandje gezet of gewoon tegen jullie aangehouden toen de baby's nog zo klein waren als nathalia nu?

liefs, do

 
Hoi,
Ik ben voor het eerst met mijn mannetje gaan zwemmen (babyzwemmen )met 6 maanden. Het bad was lekker verwarmd en had een speciaal voor de babys een laag chloor gehalte. Hij vindt het echt super, liedjes zingen, spatteren en "zwemmen".
Als ik dit had geweten was ik eerder begonnen een leuke activiteit waar je echt samen aan deel neemt.
Jammer dat er nu een zomerstop is. Wel is het babybad op bepaalde tijden voor "vrrij baby zwemmen"open.
Denk dat je het gewoon even bij het zwembad bij jou moet informeren.
groetjes
 
Bij ons zwembad is het geloof ik ook vanaf 6 weken. Maar ik vind ze zelf dan nog wel klein hoor.
Met EMrel ben ik begonnen toen ze ruim 4 maanden was en toen kon ze met alles al een beetje meedoen.
En inderdaad even informeren hoe en wat met de zomerstop
 
Terug
Bovenaan