babyzwemmen

Hoi,

heb even een vraagje over babyzwemmen. Mijn zoontje is nu 18 weken oud en ik wil graag met hem een keertje gaan zwemmen. Ik heb een foldertje gehaald bij het zwembad bij mij in de buurt en daarin staat dat de watertemperatuur bij babyzwemmen is aangepast naar 30 graden. Nu is mijn vraag, is dit niet te koud? Ik doe mijn kleintje in een badje waar het 37 graden is. Deze temperatuur heb ik meegekregen van mijn kraamverzorgster.  

Doe ik mijn kleintje nu in een te warm badje of is het zwembad te koud? Kan mijn kleintje dat wel aan? ineens in een bad waar het maar 30 graden is terwijl  hij altijd 37 graden gewend is?

Ik hoop dat iemand mij kan   helpen, want ik kan niet wachten tot ik met mijn kleintje naar het zwembad kan!

Alvast bedankt!
 
 
Hoi,

Bij ons in het zwembad is het water ook 30 graden. De eerste keren is dat wennen voor je kindje en moet je er misschien wat eerder uit. Na 20 minuten ofzo. Na een aantal keer zal je merken dat je kindje het niet koud meer krijgt. Je voelt het aan het nekje. Mijn dochter heeft het altijd lekker warm en in het zwembad gaat dat prima.

Groetjes
 
hoi ryan,

bij ons in het zwembad is het water ook 30 graden.
je moet niet vergeten je kindje is al weer wat groter, en kan beter zijn lichaamstemperatuur regelen. verder ben je veel in het water in beweging. en de les is bij ons een half uurtje, en dat is ook niet voor niets.
 
sommige baby's hebben het nog wel koud in het zwemwater en moeten er aan wennen. maar dit gaat best snel. bij ons op het zwembad gaan we na de les altijd in het bubbelbad. dit is erg lekker warm water, en de koukleumpjes zie je dan ook helemaal bekomen. zo is je kindje weer lekker op temperatuur. daarna lekker in een handdoek wikkelen (sommige doen nog lekker warm douchen) en afdrogen.

als je met je kindje gaat zwemmen en je merkt dat het water nog wat te fris voor hem is dan mag je vast wel eerder in het warme bubbelbad (bij ons op les in ieder geval wel). zo kan je zoontje op zijn gemak wennen aan het grote (koudere) bad. sommige baby's vinden de grote en drukte van het zwembad soms ook wat overweldigend.

succes met zwemmen!!

groetjes monique.
 
Terug
Bovenaan